Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2538 ggr
[Vargöga]
4/29/12, 7:07 PM

Game of Thrones

Vill inte gå in i de övriga trådarna ifall det finns spoilers. Jag skulle vilja veta lite mer om denna serie utan att ni spoilar. Kanske jag kommer att gilla den.

Skrattande

Annons:
Sehvrin
4/29/12, 10:49 PM
#1

Det är en extremt välgjord serie. Den har en påtaglig fantasykänsla, men första säsongen är mer eller mindre "low fantasy", det vill säga ingen direkt uppenbar magi eller magiska varelser.

Själva handlingen kretsar kring intrigerna som uppstår i maktspelet i landet Westeros och tro mig, de är många Flört

Det man kan tycka är si sådär med serien är att det är extremt många sexscener i genomsnitt två per avsnitt, skulle jag säga (och fler där det är naket). Men trots att jag är ganska pryd av mig tyckte jag inte att det störde så mycket då även dessa scener ofta förde handlingen framåt.

På det hela anser jag att serien är väldigt bra och tillför något som har saknats på tv: En fantasyserie med lite tyngd i sig.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Vargöga]
4/30/12, 7:28 AM
#2

Låter helt okej. Finns den som bokform eller är det bara en tv-serie?

Frida
4/30/12, 8:09 AM
#3

Den är baserad på en bokserie vid namn A song of ice and fire skriven av George R. R. Martin och enligt folk som läst böckerna så är tv-serien väldigt trogen originalet. Första säsongen av tv-serien behandlar första boken. Andra säsongen går igenom andra boken och det bekräftades för ett litet tag sedan att den tredje säsongen ska handla om den första halvan av den tredje boken.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Vargöga]
4/30/12, 9:56 AM
#4

Låter bra. Får kolla upp det. Tack!

Emmyjane
6/3/12, 11:22 PM
#5

När kommer andra sesongen till svensk tv?

[luneri]
6/4/12, 9:05 AM
#6

Jag tycker serien är riktigt bra, och ser på säsong 2 nu. Om man gillar fantasy borde man ge den en chans.

Jag skulle även rekommendera att läsa böckerna. De är riktigt bra skrivna och man får en större inblick i karaktärerna tycker jag.

Annons:
Frida
6/4/12, 9:14 AM
#7

#5 Om du menar när SVT visar säsong två så är det det enda som står på SVTs hemsida att den ska visas någon gång under 2013 - så förmodligen nästa vår.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Emmyjane
6/4/12, 9:58 PM
#8

Är bokcirkeln med då tro?

kalindas
6/7/12, 3:01 PM
#9

Har läst tre av böckerna och de är väldigt bra. Glad
Ska köpa den fjärde boken då den kommit ut i pocket.

Första säsongen på TV följer första boken nästan exakt. Däremot så följer inte säsong 2 av serien böckerna lika slaviskt. Mycket som står i böckerna är bortplockat i säsong 2.
Men serien är fortfarande mycket bra!

Vill någon se säsong 2 innan den kommer på SVT, så är det bara att söka på nätet. Har precis sett färdigt säsong 2 där. Flört

/Elisa

[luneri]
6/9/12, 1:05 PM
#10

Hur många avsnitt är det i säsong två?

Frida
6/9/12, 1:34 PM
#11

10 stycken, precis som första säsongen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[luneri]
6/10/12, 5:49 PM
#12

Åh, jag som fick för mig att det var 13 avsnitt, nä vad tråkigt. Det slutar säkert jättespännande också.

Jag ser på säsong 2 med en kompis som inte är hemma över hela sommaren NU. Vi har bestämt att vi ska se klart på den när han e tillbaks. Tror det är 9 avsnitt vi sett så då är det bara sista avsnittet kvar.

Emmyjane
6/10/12, 9:59 PM
#13

Hur sökte du för att hitta sesong2 på nätet, bäst?

Annons:
[luneri]
6/12/12, 8:37 PM
#14

Det är hos min kompis jag ser så det är han som hittar avsnitten. Vart vet jag dock inte.

Här finns så att man kan se online:

http://watchseries.eu/season-2/game_of_thrones

Upp till toppen
Annons: