Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 3171 ggr
Frida
2011-06-23 14:22

Pottermore

Har ni också uppmärksammat skvallret runt sidan Pottermore? Skulle det komma fler böcker? Eller ett stort onlinespel?

För strax över en timme sedan avslöjades det att Pottermore kommer bli en ny läsupplevelse av böckerna där man personligen ska kunna vara med och påverka historien. Rowling säger också att hon via Pottermore kommer berätta mer om trollkarlsvärlden och saker runt omkring.

Pottermore kommer öppna för alla i oktober men redan den sista juli kan man besöka sajten och få veta hur man ska göra för att få tillgång till tjänsten tidigare än allmänheten. Ta gärna en titt på det videoklipp som ligger på hemsidan.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
MissInAction
2011-06-28 11:19
#1

O ja, var på helspänn i flera dagar innan det där avslöjandet! Skrattande

Att vi fans ska kunna få en läsupplevelse utöver det vanliga, och själva delta i och forma historien, det är ungefär vad jag fattade. Tyckte det var lite luddigt i avslöjandet. Trots att jag tittade på videon flera gånger Flört

Bara att hålla sig till tåls nu till den sista juli! Väl valt datum för övrigt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Frida
2011-07-31 20:19
#2

Idag öppnades sidan för den tidiga registreringen. Även om dagens registrering är stängd så finns det fortfarande en chans kvar att få vara med att påverka. Varje dag till och med lördag (6/8) kommer det öppnas nya regisreringsmöjligheter så missa inte chansen

Och just det ja: Grattis på födelsedagen Harry!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MissInAction
2011-07-31 20:47
#3

Grattis Harry!! Och J.K! Skrattande

Jag hittade fjäderpennan idag men tyvärr hade registreringen precis stängt då Gråter Ska prova imorgon… men jobbar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Frida
2011-12-13 08:26
#4

Är det någon här som har fått en inlogg till betan?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MissInAction
2011-12-13 12:14
#5

Yes! :) Alltså jag vet inte hur de har tänkt för deras servrar håller inte för trycket som är. Det är troligen det som är orsaken till att de inte har öppnat upp än. Dålig planering :/ Och så är det buggigt. Men den som väntar på något gott…. ;)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KastKatt
2011-12-13 13:31
#6

Får fortfarande inte vara med. orättvist.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Frida
2011-12-13 13:48
#7

#5 Ja jag tyckte det va konstigt att sidan fortfarande var stängd för allmänheten. Kan ju tycka att de borde förutsett exakt hur mycket serverkapacitet de hade behövt. HP är ju inte direkt impopulär.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MissInAction
2011-12-13 21:05
#8

#7
Exakt! Det är mycket märkligt, hur det kan ha blivit såhär. Intentionen var god men jisses vad fel de räknade Foten i munnen


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Frida
2011-12-13 21:07
#9

De kanske var snåla och anställde folk för projektet som inte riktigt visste vad de sysslar med? Tungan ute

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MissInAction
2011-12-13 22:49
#10

Snåla! Hahaha, är det nån som har pengar så är det nog folket bakom HP-sagan. Dvs. Rowling och så film-gubbarna… Tungan ute Men det är väl så att ju mer pengar man har, desto mer vill man ha, och desto mer försöker man spara.
Men bäst iaf att de ser till att fixa det innan de släpper in ytterligare en massa miljoner användare.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Skutta]
2011-12-18 19:56
#11

Jag förstår inte riktigt… Varför finns det ingen registrerings-grej?

MissInAction
2011-12-18 20:21
#12

#11
De har inte öppnat upp för allmänheten än pga att beta-versionen inte är "färdig". Bland annat så tycks servrarna inte klara läget som det är och de vill nog förbättra några av funktionerna i Pottermore också så att upplevelsen blir bättre. Det är bara att vänta, med andra ord. Och när det öppnar upp, så kommer informationen sprida sig, garanterat Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Skutta]
2011-12-18 20:25
#13

Ah, ok. Tack för svaret.

Annons:
Frida
2012-04-17 19:33
#14

Helt utan förvarning så öppnades Pottermore för allmänheten nu i lördags…

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MissInAction
2012-04-17 20:23
#15

Yes nu får ni gå in, gott folk! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-05-01 16:07
#16

I'm in! :D IceRook21609 heter jag. Någon som vet varför man får ett färdigt namn och inte får välja själv? Antagligen skulle många nog försöka döpa sig till Potter relaterade saker men ändå..! ^^

Salish
2012-05-16 18:30
#17

Jag blev medlem för ett tag sen, men jag fattar ingenting av vad man ska göra!

Yelly Bean
2012-05-16 19:03
#18

#17

Man följer böckerna, kaptel för kapitel. Så ska man leta efter saker på varje ny sida, och så när man har hittat vissa grejer så finns det info om det. Sånt som man inte visste innan. :)

Upp till toppen
Annons: