Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 3842 ggr
Paulinaborg
12/5/10, 11:45 PM

The Vampire Diaries

Tänkte höra om det är några som följer The Vampire Diaries här inne? :P

Annons:
Nesslan
12/6/10, 3:36 PM
#1

Självklart! Jag följer den i amerikansk takt.

Mandusius
12/6/10, 10:37 PM
#2

japp^^

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Paulinaborg
12/6/10, 11:52 PM
#3

Den är så bra :D

[Emma--]
12/7/10, 9:49 PM
#4

Japp :)

Paulinaborg
12/8/10, 10:33 PM
#5

Vad tkr ni om allt som händer? ;)

Arinya
12/9/10, 1:21 PM
#6

lätt att jag gör och jag dör varje gång jag kollar :P

Annons:
Paulinaborg
12/9/10, 8:51 PM
#7

#6 Haha jag med ;)

Nesslan
12/9/10, 9:21 PM
#8

Jag gillar serien, lagom mycket blod, kärlek och tragedier ;)

Ett plus är att det alltid är någon spännande cliffhanger i slutet!

[Thiah]
12/11/10, 12:12 AM
#9

Jag har sett den men jag har hört att böckerna som serien baserats på ska vara så mycket bättre.. Är otroligt sugen på att söka upp dom och läsa.

[Emma--]
12/11/10, 12:34 PM
#10

#9 Haha och jag tycker böckerna var ganska dåliga Tungan ute

[Thiah]
12/11/10, 1:52 PM
#11

#10 ah, jag får vara beredd på det då Glad

Paulinaborg
12/11/10, 11:01 PM
#12

Böckerna och serien är verkligen INTE lika så man får tänka det som böckerna är en annan "serie" fast med typ samma personer och platser ;) Men alla händelser är inte alls lika.

imaginatio
12/17/10, 10:47 PM
#13

Såg början och tyckte den var otroligt bra, men blev lite för lat för att följa upp den;) haha. Men den var otroligt bra!

Annons:
MoaL
1/7/11, 8:49 PM
#14

Jag älskar serien och jag läser böckerna, men - hör och häpna - tv-serien är mycket bättre än böckerna. Tyvärr. Elena i böckerna framställs precis så som jag INTE vill att en karaktär ska framställas; Blond, bortskämd, populär och skolans "drottning", och så vidare vilket jag tycker är jättetöntigt. Dessutom är hon så otroligt självupptagen och fånig, så jag föredrar helt klart serien framför böckerna - fast jag läser dem ändå förstås. ^^
Det jag stör mig mest på i tv-serien är att jag föredrar Damon framför Stefan. Suck. :)
Jag har än så länge inte hittat böckerna på biblioteket, så jag köpte dem i pocket, dubbelvolym, på bokus. Länk

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Emma--]
1/7/11, 9:01 PM
#15

#14 håller med dig. Jag gillar inte alls hennes karaktär i boken. 

Böckerna allmänt är rätt så dåliga.

Paulinaborg
1/8/11, 1:04 AM
#16

#14 Haha, jag föredrar också Damon x)

MoaL
1/8/11, 3:33 AM
#17

Jag föredrar honom till och med i böckerna. Det är inte snällt av en författare att beskriva en annan karaktär så att man föredrar den framför den karaktär som man egentligen ska tycka om. Skrikandes Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Nesslan
1/8/11, 10:29 AM
#18

Jag fick de 4 första böckerna på svenska i pocket nu i julklapp så jag läste ut Återkomsten nu i måndags. Jag kan knappt lägga ifrån mig boken, för det händer så mycket hela tiden. Men, jag tycker också bättre om TV-serien. Fick en smärre chock när jag precis började läsa, att Elena är blond och ljushyad och Caroline är brunett? Men Matt i serien är så som jag tänkte mig när jag läste böckerna.
Nu har jag iallafall beställt Stefan's Diaries 1 och 2 så de kommer nästa vecka. Jag vill också läsa return-triologin men den finns ju inte på svenska. Äsch, jag får väl köpa dem på engelska då.

Paulinaborg
1/8/11, 11:03 AM
#19

#17 Haha, jag med! ^^)

[Emma--]
1/8/11, 12:41 PM
#20

Ni är inte ensam om att föredra Damon. Tungan ute

Annons:
Mandusius
1/8/11, 7:12 PM
#21

dumma tv 6 har pausat VD till 18 februari -.- Och även bytt dag till fredagar istället :S Grr

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Thiah]
1/8/11, 7:22 PM
#22

Damon är ju klart den man föredrar trots att han är elak… Glad

Paulinaborg
1/8/11, 7:36 PM
#23

#21 Det visste jag inte! :O :'(

MoaL
1/8/11, 7:47 PM
#24

Fast han är ju egentligen inte elak… :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Thiah]
1/8/11, 7:54 PM
#25

Nä inte direkt men lite småelak är han nog i början Flört

MoaL
1/8/11, 8:57 PM
#26

Ja, i början, absolut, men fortsättningen.. Då blir man ju väldigt förtjust i honom och hans motvilliga snällhet. Han vill bara inte riktigt erkänna att han är en snälling. Han vill vara en bad boy. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Thiah]
1/8/11, 9:02 PM
#27

hehe ja Skrattande

Annons:
Paulinaborg
1/9/11, 3:31 PM
#28

Precis, han vill nog helst inte visa att han innerst inne är snäll ^^)

Arinya
1/9/11, 4:20 PM
#29

Man ser att innan han blev vampyr va en riktigt snäll och gullig kille tills Katherine "corrupted" honom och hans goda sida blev begravd inom honom.. men jag tror att eftersom han träffat en snäll Katherine (Elena) att hon typ kan få tillbaka den snälla Damon ;D men ser ju hur han är när ingen vet ^^ typ i första eller andra avsnittet när Elena sover ;D han är egentligen jättegullig och kär i Elena ;D tror jag iaf ;D

Paulinaborg
1/9/11, 5:02 PM
#30

#29 Typ så jag tänker också :D Och jag tycker att Elena är för taskig mot honom :(

Arinya
1/9/11, 6:55 PM
#31

#30 tycker jag meeed!! ;< jag tycker on borde ge honom en chans ;D men de kanske är för att vi som kollar vet hur lille damon är egentligen ;D de gör ju inte dom som är där och inte sett hur han verkligen är ;D

Paulinaborg
1/9/11, 8:58 PM
#32

#31 Haha, exakt x)

Malonne
1/9/11, 9:32 PM
#33

Nae, jag följer inte serien, men jag har tagit mig igenom nästan alla böckerna på engelska, har kommit till sidan åttionio i sista boken, nu har jag tröttnat helt på dem.

En liten fråga; i tv-serien, är Matt och hon den där.. vad heter hon.. Caroline, just det! Är Matt och Caroline typ .. syskon eller nåt?

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Arinya
1/9/11, 10:08 PM
#34

#33 haha va? nej? ;o Matt och Carolina är inte syskon dom är tillsammans jue ;D

Annons:
Malonne
1/10/11, 5:55 PM
#35

34# Uh? Tillsammans? Eh jaha, då vet jag det :s

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Arinya
1/10/11, 6:18 PM
#36

#35 yes! varför så "uh'ig" ? ^^

Malonne
1/10/11, 9:22 PM
#37

36# För att jag var bombsäker på att de hade gjort om så att i serien var de syskon. :] o dessutom tycker jag inte att de passar ihop. alls.:)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Arinya
1/10/11, 9:46 PM
#38

#37 haha närå ;D dom är tillsammans ^^

de att dom inte passar ihop tycker jag passar jättebra, för de gör dom ju inte ;) men jag är ju sån att jag analyserar vad de kan menas (jag går på filmgymnasium) och med de så känns de lite som att dom menar att man inte behöver passa ihop för att kunna älska varann ;) budskap! ;D

Malonne
1/10/11, 9:52 PM
#39

38# Okie :) Men jag trodde Caroline var mer eller mindre.. ond? Jag har visst ingen koll alls ;)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Arinya
1/10/11, 10:29 PM
#40

#39 asså till en början så verkar hon ju lite så, hpn är ju lite självisk av sig ^^ nu vet jag inte hur det är i böckerna men i serien så är hon iaf inte ond :D

[Emma--]
1/10/11, 11:47 PM
#41

Hon verkar lite värre i böckerna faktiskt. Men hon blir väl mildare även där. I alla fall lite haha.

Annons:
Geishas
1/27/11, 12:21 PM
#42

Jag har läst alla böckerna på engelska och även läst Stefans Diaries de två som utkommit än så länge, vad jag tycker är konstigt att historierna inte går ihop. Och då menar jag om hur bröderna Stefan och Damon dör och blir vampyrer. Sånt stör mig.

Annars tycker jag att L.J Smith är en ok författare.
Har inte sett serien men skulle gärna göra det.

[HarryPotterKaniner]
2/18/11, 3:45 PM
#43

Jag gör men böckerna är ju bara sååå olik serien elelr rättare sagt är serien helt olik böckerna.

Nesslan
2/18/11, 6:57 PM
#44

Jag gillar TV-serien och Stefan's Diaries bäst :) De "vanliga" böckerna är också bra, men lite för udda för min smak.

Geishas
2/19/11, 10:55 PM
#45

Nu har jag sett hela säsong 1 och hittills alla de avsnitt som är släppta i USA (15st) av säsong 2.

Böckerna som stämmer bäst in på serien är Stefans Diaries.
Tycker att serien är bra. Själv gillar jag böckerna och väntar på att få läsa Midnight (3/3). Men snart kommer ju även Stefans Diaries-The Craving (1/5) så det ser jag också fram emot :)

Malonne
2/20/11, 5:09 PM
#46

Kollade på Vampire Diaries igår på 6an. Kände inte ens igen namnen, så mycket har de ändrat från böckerna. Hatar när de gör så.

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

teddykaniner
12/9/11, 6:58 PM
#47

Jo, böckerna är ju verkligen olik tvserien.. jag föredrar starkt tvserien framför böckerna, enligt mig bättre story.
Är heeeeeeeeeeeeeelt fast i the vampire diaries och jag håller helt enkelt på och försvinna i någonsorts the vampire diaries värld! Och hatar att det är midseason finale, men inte så länge kvar ju, som tur. :)
Rekommenderar verkligen alla att titta på tvserien!

Med vänlig hälsning,
Jenny

:holmgreen:
12/9/11, 8:02 PM
#48

I <3 VD !! :P har dock inte läst böckerna :P


Annons:
Nesslan
12/14/11, 8:03 AM
#49

Rekommenderar Stefan's Diaries!

Acerventus
3/16/12, 8:51 PM
#50

Tänkte fråga om någon vet vars man kan se "vampire diaries season 3 episode 12"? :) Verkar inte funka på "megashare", nämligen..

:holmgreen:
3/17/12, 3:35 PM
#51

Nu har jag dissat Vd helt! Usch jag tycker den blev super tråkig! Jag har lixom sett allt det där förut xD Jag behöver inte se en till säsong med samma skit som redan har hänt !! ;)


Acerventus
3/17/12, 10:46 PM
#52

Jaha, det var ju trevligt att du har tagit ett beslut som du är nöjd med. :)

:holmgreen:
3/18/12, 12:19 AM
#53

#52 Ja det är det!


[Emma--]
3/18/12, 7:56 AM
#54

#50 watchseries.eu finns det många olika.

Acerventus
3/19/12, 5:34 PM
#55

#54 Tack! Nu fick jag äntligen se det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: