Annons:
Etikett11-spel
Läst 2538 ggr
[Thiah]
8/4/11, 3:57 PM

Dragon age 2

Jag har blivit helt fast i att spela dragon age (pojkvännen trodde jag skulle gilla det och oj så rätt han hade). Någon annan här som spelar det?

Just nu håller jag på och kör igenom med en kvinnlig warrior och det är nog min favorit.

Du/ni som spelar (även liknande spel) vilka är era favoritkaraktärer? Vilka vapen? Eller vilken stil?

Annons:
denstore
8/4/11, 11:59 PM
#1

Jag har inte börjat på Dragon Age II än, men ettan var väldigt bra. Har du spelat Neverwinter Nights-serien? Mina karaktärer brukar oftast vara antingen dex-fighters eller magiker, lite beroende på vad jag känner för, och om det är första gången jag spelar spelet. Vad har du spelat i rollspelsväg tidigare?

[Thiah]
8/5/11, 6:29 PM
#2

Jag har tyvärr inte kommit till  neverwinter nights. Är en nybörjare på allt utom WOW, spelade det på hög nivå i 4 år.

Jag har en kärlek för mages, magiker och annat trolleri.

denstore
8/6/11, 1:50 AM
#3

Kul att se att det finns fler som gillar storydriven crpg's också. Jag har spelat rätt mycket, och även om onlinespel har sin charm, så är det mer äventyrskänsla i många singleplayerspel. Och det finns massor. Mycket handlar ju om hur kräsen du är på grafik. Lite av folket som gjort Dragon Age har av vad jag förstått sin bakgrund i Black Isle, som gjorde Baldurs Gate, det i min mening kanske bästa datorrollspelet någonsin. Jag kan absolut rekommendera att testa dessa gamla klassiker när du känner suget. Baldurs Gate II är nog det bästa spelet jag spelat under de mer än 30 år jag spelat datorspel. Dock så är Neverwinter Nights II i ungefär samma klass som Dragon Age, och spelar man huvudspelet och första expansionen, så har man rätt många timmars skoj spelande. Det är nog ett alternativ efter DA. Och om du sedan vill gå utanför fantasy-genren, så finns ju Fallout-serien…

[Thiah]
8/6/11, 11:53 AM
#4

Jag ska absolut pröva dessa spel. Har ju en sambo som gillar dessa spel mer än jag så han ställer säkert upp och spelar med mig.

Jag gillar singleplayer mycket mera än onlinespelen. Jag är en sådan som gärna lallar runt själv och tar min tid, något som kan reta andra om man är i grupp.

denstore
8/6/11, 4:36 PM
#5

Precis! Och man kan testa en massa olika varianter på lösningar. Det funkar inte så bra i online.

Ifall du ger dig på BG eller NWN-serien, så är det ganska bra att komma ihåg att det finns en hel del att tjäna på att maxa ut sina käraktärer. Det finns hur mycket som helst att läsa på nätet, inte minst på grund av att de är baserade på AD&D. Men om du inte orkar, så kan jag nog föreslå ett par roliga byggen.

[Thiah]
8/7/11, 10:48 AM
#6

Jag får be pojkvännen att läsa det jag inte orkar. Han gillar att ta reda på saker om mina karaktärer i Dragon age. Glad

Annons:
denstore
8/7/11, 6:01 PM
#7

Ja, om han gillar sånt, så bara låt honom hållas. Det finns en hel del att tjäna på t.ex. olika multi-class-byggen och liknande.

Geru
8/11/11, 2:40 PM
#8

Mjo, jag har spelat dragon age 2. Men tycker ettan är bättre. Mer frihet, och så finns inte arcane warrior i tvåan… Man vill ju vara en mage OCH en warrior samtidigt!

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

KastKatt
10/22/11, 1:48 AM
#9

Jag började spela Dagaron ade II men tröttnade efter ca tio minuter. Tycker att de "för-dummat" spelmekaniken och specielt stridsfunktionen.

Visst, desginen är fantastisk, och darkspawns nya look är awesome, men… Nej inte min grej alls. (Sedan hatar jag att det är gjort för HD tv vilket jag inte har så jag se rinte texten :@)

Men! Dragon Age the origins där snackar vi spel! Där spelar jag gärna dvärg eller männsika och helst rogue, även om warrior också går bra.

Liknande spel jag spelat är Fable-spelen, 1-3 och.. mja, har precis börjat spela Morrowind III, det är väl lite likt? Haha.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: