Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 6187 ggr
EvelinaS-L
10/8/11, 12:17 PM

Lära mig Alviska

Jag skulle villja lära mig Alviska och undrar om ni vet något (helst svensk) hemsida där det står om gramatik osv? Glad

_Kram Evelina
_

Annons:
[Thiah]
10/8/11, 6:59 PM
#1

Jag vet inte alls vart man kan hitta sådant men jag tycker det låter jättecoolt att pröva lära sig det.:)

Sehvrin
10/9/11, 11:29 AM
#2

Jag hittade en gång en sida med ca 10 lektioner med quenya (ett av Tolkiens alvspråk). Jag kommer inte ihåg adressen, men jag har dem utskrivna så kanske jag kan hitta adressen där.

Hittade också fem lektioner på Tolkiens arda (titta under "språkskola")

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EvelinaS-L
10/9/11, 11:45 AM
#3

#1: Ja eller hur Skrattande

#2: Åhh tack så jätte mycket! Säg gärna till om du hittar den med 10 lektioner med Glad

_Kram Evelina
_

Sehvrin
10/9/11, 4:09 PM
#4

Så, nu har jag hittat den lite längre kursen. Det var faktiskt hela 20 lektioner och inte bara 10. Det kanske avslöjar hur längesen det var som jag försökte lära mig quenya Flört

http://folk.uib.no/hnohf/qcourse.htm

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EvelinaS-L
10/10/11, 3:19 PM
#5

#:4 Tack så jätte mycket! Skrattande 
är det ett jätte svårt språk..?

_Kram Evelina
_

Sehvrin
10/10/11, 3:24 PM
#6

#5 Jag har inget språkhuvud och tröttnade ganska snabbt, så jag har lite svårt att säga om det är ett lätt eller svårt språk. Jag tycker dock att lektionerna i den sista länken jag skickade är bra och jag tycker om att de avslutas med övningar.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Shanea
10/10/11, 10:02 PM
#7

Vad roligt! Försökte också lära mig en gång i tiden, men lyckades verkligen inte, lyckades väl lära mig några ord och fraser, men de har jag glömt nu. Tror jag använde samma sida som Sehvrin redan tipsat om. Man kan hitta mycket genom att googla!

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Hallonblad
10/11/11, 6:29 PM
#8

Det finns ju betydligt mer på engelska om du nu är seriös med att lära dig något. Vore ju också bra om du kunde specificera vilket alviskt språk det är du tänkte lära dig? Tolkien uppfann ju flertalet alviska språk varav de två mest utvecklade är quenya och sindarin, men efter honom har det ju tillkommit ännu fler, bland annat språket kopplat till unjordsalverna drow (minns inte vad det heter, då det var länge sedan jag hade med drow att göra).

Men som sagt, om du verkligen är seriös i att lära dig kommer det gå betydligt fortare och lättare för dig att söka på engelska sidor. :)

Lycka till!

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

EvelinaS-L
10/11/11, 7:20 PM
#9

Jag tror nog att Quenya är det jag vill lära mig Glad
Jag vill verkligen lära mig, har ingen användning för det egentligen.. men vill bara lära mig det, hehe!

Jag har börjat "plugga" lite nu och kan uttalet av bokstäverna osv Skrattande

_Kram Evelina
_

Skogselva
10/16/11, 9:09 PM
#10

Kul. Allt jag känner till är en sida med teckensnitt, men eftersom jag inte kan alviska så vet jag ju inte hur korrekta de är… men ja, tänkte väl tipsa om det ändå ifall det vore kul att ha i inlärningen. Alla har tråkigt nog inte åäö dock. Obestämd

http://www.dafont.com/theme.php?cat=705

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: