Etikett11-spel
Läst 2046 ggr
[Thiah]
2011-08-04, 16:29

Skyrim

Detta spel ska underhålla mig i höst. Glad 11.11.2011 kommer detta spel släppas och jag tycker det verkar jättehäftigt.

[Rhodugune]
2011-08-05, 15:17

Mig med!

Sitter just nu och spelar Oblivion igen, hoppas att det blir ett riktigt bra spel att spela. :)

Kram, Maya

[Thiah]
2011-08-05, 18:32

Jag har inte spelat oblivion utan bara sett sambon spela. Är sugen på att pröva. Dragon Age 2 var mitt första fantasy spel förutom wow så jag är en total novis. Men jösses så kul det är!Skrattande

[Morfalum]
2011-08-05, 19:50

Underbart! :D Ser fram emot det.

Shanea
2011-08-07, 18:51

OOOOOH! Skrattande Oblivion är utan tvekan det häftigaste fantasyspel jag prövat på, även om jag aldrig spelat igenom det utan fastnade och blev så förbannad att jag till slut gav upp. Sprang bara runt och gjorde en massa uppdrag utanför storylinen så att säga. Men är ju just det som är det så fantastiska, så otroligt fritt och detaljrikt spel.

Gillar dock inte att det egentligen är gjort för förstahandsvy så att säga, för det första är det läskigt (är lite feg) och för det andra blev jag dödad av en varg flera gånger bara för att jag inte HITTADE den, så dålig på att styra. Ser massor fram emot detta nya dock, hade inte alls hört något om det.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

denstore
2011-08-07, 22:00

#4 Just att man hela tiden förleds till uppdrag utanför huvudplotten känns som ett av Oblivions huvudproblem. Idealet är ju om det hela är så väl ihopvävt att man tror att man gör egna fria val, men att de i slutändan trots allt hör till huvudplotten.

Även jag hade problem med förstapersonsläget, och då är jag ändå ganska van spelare. Det funkar helt enkelt inte så bra i den miljön. Fallout 3 som använder i stort sett samma spelmotor fungerar hur bra som helst. Dessutom så har spelmakarna där lyckats med precis det som jag nämnde ovanför. Man leds till att följa huvudplotten utan att det känns krystat, eller att man missar något när man hoppar på uppdrag.

[Rhodugune]
2011-08-08, 00:23

Det jag saknade mest i Oblivion var att inte ha någon/några som följer med en under historiens gång.

Ingen som har åsikter på vad som händer och som man kan prata/flirta/bråka och uppleva historien tillsammans med.

Men så är jag hjärntvättad enda sen jag började spela rpg's till PC, med Baldur's Gate, Planescape Torment, Neverwinter Nigths, Kotor osv, där det är en så stor del av spelupplevelsen som jag verkligen gillar!

Men det ska bli väldigt kul att se vad de har hittat på i Skyrim, bla har jag förstått att lvlup-systemet ska bli helt annorlunda och att de monster man möter inte lvl upp i samma takt som ens karaktär, utan att man ska kunna ta sig till vissa områda där man kan tvär dö om man inte aktar sig. hehe
Spännande!!!

Kram, Maya

andols91
2011-08-09, 11:14

Ser verkligen fram emot Skyrim. Oblivion är riktigt grymt spel, men det har nog en av de enformigaste huvudquesten någonsin :P Efter första spelomgången struntade jag i att gå till Kwatch i början så jag slapp alla oblivion gates. Hoppas på roligare main quest i Skyrim och lika roligt vid sidan av :)

Defenestrering :)

Upp till toppen