Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 6320 ggr
[Fantasybok]
4/20/11, 4:33 PM

Illustratör sökes till ny fantasybok för ungdomar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, alla grymma illustratörer!

Jag arbetar som författare och är precis på gång att skriva kontrakt för min andra bok. Men jag är mycket mån om illustrationerna till manuset och vill därför hjälpa förlaget att finna en grym illustratör, som passar för just detta projekt. Men helst ingen byrå som tar enorma summor, utan en ung, hungrig tjej eller kille som kan tänka sig att göra ett grymt jobb för ca. 5000 kr.

Det hela är en fantasy-bok med mycket Twilight influenser. Den utspelar sig i regnskogsmiljö och innehåller alltifrån tigrar till drakar. Boken riktar sig främst till barn/ungdom.

Boken ska innehålla 10 bilder i inlagan samt en omslagsbild.
Tyvärr är det ingen jättelön för arbetet, utan ca. 5000 kronor betalas från förlaget för samtliga bilder.

Känner du att det skulle vara kul är du varmt välkommen att kontakta mig!

Bästa hälsningar,
Johannes

Annons:
[luneri]
4/25/11, 11:58 PM
#1

Det hade vart intressant att veta mer vad boken handlar om och vilken typ av illustrationer du hade tänkt dig. alltså vilken tecknarstil du tänkt dig.

Jennieflum
5/2/11, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej, vilket spännande projekt att få vara med i. Jag målar/tecknar verklighetstroget mest fantasy och porträtt på djur och människor i olja/blyerts/torrpastell/kol eller acryl.

Fler bilder kan skickas om jag får din mail. 

Naturligtvis skulle jag i såfall vilja ta del av boken, för att kunna skapa bilder som stämmer överens med bokens känsla. :)

Jag ser fram emot att få höra ifrån dig.

Mvh Jennie

SkevaVevaVurpa
6/27/11, 7:51 AM
#3

Hej!

Mitt namn är Amanda Kiprianoff och pixie är mitt mellannamn.
söker du efter en brud som har ett maniskt öga för detaljer och skuggor så har du hittat rätt.