Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 6320 ggr
[Fantasybok]
4/20/11, 4:33 PM

Illustratör sökes till ny fantasybok för ungdomar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, alla grymma illustratörer!

Jag arbetar som författare och är precis på gång att skriva kontrakt för min andra bok. Men jag är mycket mån om illustrationerna till manuset och vill därför hjälpa förlaget att finna en grym illustratör, som passar för just detta projekt. Men helst ingen byrå som tar enorma summor, utan en ung, hungrig tjej eller kille som kan tänka sig att göra ett grymt jobb för ca. 5000 kr.

Det hela är en fantasy-bok med mycket Twilight influenser. Den utspelar sig i regnskogsmiljö och innehåller alltifrån tigrar till drakar. Boken riktar sig främst till barn/ungdom.

Boken ska innehålla 10 bilder i inlagan samt en omslagsbild.
Tyvärr är det ingen jättelön för arbetet, utan ca. 5000 kronor betalas från förlaget för samtliga bilder.

Känner du att det skulle vara kul är du varmt välkommen att kontakta mig!

Bästa hälsningar,
Johannes

Annons:
[luneri]
4/25/11, 11:58 PM
#1

Det hade vart intressant att veta mer vad boken handlar om och vilken typ av illustrationer du hade tänkt dig. alltså vilken tecknarstil du tänkt dig.

Jennieflum
5/2/11, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej, vilket spännande projekt att få vara med i. Jag målar/tecknar verklighetstroget mest fantasy och porträtt på djur och människor i olja/blyerts/torrpastell/kol eller acryl.

Fler bilder kan skickas om jag får din mail. 

Naturligtvis skulle jag i såfall vilja ta del av boken, för att kunna skapa bilder som stämmer överens med bokens känsla. :)

Jag ser fram emot att få höra ifrån dig.

Mvh Jennie

SkevaVevaVurpa
6/27/11, 7:51 AM
#3

Hej!

Mitt namn är Amanda Kiprianoff och pixie är mitt mellannamn.
söker du efter en brud som har ett maniskt öga för detaljer och skuggor så har du hittat rätt.
abstrakta och magiska varelser är min grej och jag har en vädigt orginell stil som jag jobbat fram med åren.
konsten är mitt liv… älskar att skapa och att illustrera en fantasybok är en av mina stora drömmar,
jag målar med det mesta akryl, olja, blyerts, färgpennor och bläck
har även lekt lite med grafiktryck :D

jag har även vart med i en lajvförening för något år sedan och det är fortfarande något som jag har intresse i men dom inte håller på med just nu..

Ska lägga upp bilder lite senare idag så får du se vad jag går för!

en bild som jag målat på en bild av en skallig pojke som möter en uråldrig ent i en mörk skog.
bilden är väldigt detaljerad och skuggad och är än så länge i bara blyerts
men den är verkligen magisk och har en mörk abstrakt stämning , men från bilden så känner man ändå enrgin från skogs anden att han inte hotar honom… snarare att han bjuder in honom till sin hemliga gång som går igenom hans mun… ska man lita på denna urgamla skogsande… ;)

CherioOoO
så hörs vi av hoppas jag

MissInAction
6/29/11, 12:21 PM
#4

Hej!

Har du hittat din illustratör? Verkar ju finnas flera begåvningar här Glad

Jag har inte talangen själv men har en bekant som jag tror skulle göra ett himla bra jobb för din bok (fast jag har inte frågat honom än, men det blir en senare grej) Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sehvrin
6/29/11, 12:30 PM
#5

Tyvärr verkar personen ha avslutat sitt konto, så jag undrar om vi någonsin kommer få reda på om han hittade sin illustratör Obestämd

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

MissInAction
6/29/11, 12:35 PM
#6

Ojdå! Förvånad
Jaha det var ju synd. Fast det kanske betyder att det har ordnat sig! Eller så har han skaffat nytt konto.

Nåja Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Upp till toppen
Annons: