Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1703 ggr
Lucy Hardwicke
6/21/11, 1:37 PM

Blod & Choklad, Receptbok?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Receptbok, inte precis…

Det finns människor och så finns det vargar. Och så finns det de andra. De som är både och. Varulvarna.
Vivian Gandillon är en av de andra. Hon är 16 år, vacker, stark och älskar att förvandlas från människa till varg.

Det är fler än jag som har läst boken. Jag tycler den är jättebra, framför med de ombytta rollerna, den här gången är ingen vampyr inblnadad, inte heller någon farlig kille. Utan en faligvarulvstjej.

Jag undrar lite saker…

Finns det en filmversion?

En del två?

Annons:
Skogselva
6/21/11, 3:31 PM
#1

Aldrig hört talas om boken, men hittade denna när jag googlade.

Kan dock inte svara på om det finns uppföljare. Tungan ute

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Lucy Hardwicke
6/21/11, 3:51 PM
#2

Har sett den där videon också, men jag tror att den är ihop fifflad (oäkta).

Du borde läsa boken i alla fall, jag rekommenderar den! Ü

Skogselva
6/21/11, 5:14 PM
#3

Jag ska försöka göra det någon gång. Glad

Jag säger inte att videon är äkta, du som läst boken vet det säkert bättre än jag, men ja, de har gjort en film av boken:

http://www.imdb.com/title/tt0397044/

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Surtsey
6/22/11, 10:31 PM
#4

Jo filmen Blood & Chocolate finns ju. Såg den för läbge sen, helt okej har jag för mig

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Lucy Hardwicke
6/22/11, 10:36 PM
#5

För länge sen? Jag verkar inte veta någonting om den här boken förutom om vad den handlar då jag har läst den.

Videon ovan, är det filmen som du såg?

Shanea
6/23/11, 12:14 AM
#6

Jag tror nog att det där är den äkta trailern, det är de äkta skådespelarna från filmen i alla fall. Dessutom verkar hela filmen finnas uppladdad på youtube om du är intresserad, uppladdad i flera delar förstås. Här är första delen. Filmen kom ut 2007, som det står på the internet movie database :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Lucy Hardwicke
6/23/11, 1:40 AM
#7

Åh, finns filmen på youtube, vad trevligt! Tack så mycket, ska kika på den Skrattande

Har du någon aning om det finns en del 2 av boken? ϡ

Shanea
6/23/11, 11:12 PM
#8

Hittar tyvärr inget om någon forsättning på boken, eller att en skulle vara på väg… Fast tycker du om författaren har hon andra liknande böcker, om vampyrer och andra varelser dock, ingen om mer om varulvar verkar det som. Tyvärr tror jag att blod och choklad är den ända som är översatta, men känner du dig sugen att läsa på engelska kan du alltid kolla in den här fansidan där det står om hennes böcker på engelska :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Lucy Hardwicke
6/24/11, 3:23 PM
#9

Okej tack så mycket! :D

Upp till toppen
Annons: