Etikett02-film-serier
Läst 2182 ggr
Shanea
2011-06-02, 21:37

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Nu börjar vi antagligen bli ett par stycken som sett den nya Pirates filmen, och jag är nyfiken på att höra domen, höll den måttet?

Åtminstone jag var nästan lite rädd för att se den, det kändes som en fjärde film lätt kunde bli lite overkill (vissa tycker ju att det var för mycket redan med en andra och tredje film). Själv måste jag dock erkänna att jag blev såld, det kändes inte så mycket som en fjärde film, utan mer som en nystart, även om en del av känslan från Pirates filmerna fanns kvar. Dessutom har jag alltid tyckt om Penelope Cruz, och tyckte hon passade perfekt in i Pirates gänget. Sen måste jag även erkänna, att även om den inte skulle hålla måttet, skulle jag ändå titta på den för Kapten Jack Sparrows skull.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Surtsey
2011-06-02, 22:47

Den var precis som jag trodde - En helt okej Piratesfilm men inte awesome. En hel del ologiskt dock, främst gällande sjöjungfruarna, men ska inte spoila nåt.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Geru
2011-06-03, 11:30

Tyckte den var väldigt bra, bättre än tvåan och trean, en nystart helt enkelt:)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Airo]
2011-06-03, 20:26

Lägger ett litet fingeravtryck här! vill gärna också veta lite vad andra tycker, har själv inte sett den, men vill!

Blir väl någon gång snart hoppas jag.. Glad

Endroppeihavet
2011-06-04, 14:57

Tyckte det var jätteskönt att slippa Orlando och Kiera^^ Håller med Geru - Bättre än tvåan och trean. Ingen femma, men det har väl knappast någon förväntat sig eller?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Surtsey
2011-06-04, 23:07

Förstår inte alls hur nån kan tycka att denna var bättre än 2;an & 3;an men fine ^^
Väldigt simpel och förutsägbar story. Känns lite som en repris på nåt sätt

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Geru
2011-06-05, 14:08

#5 Alla pirates har det:p Simpel och förutsägbar story alltså;) Det är det som händer mellan som är roligt!

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Shanea
2011-06-05, 14:19

Har hört fler som tyckte bättre om denna än tvåan och trean, just eftersom det kändes mer som en nystart än typ "ännu en uppföljare". Jag tyckte faktiskt också att det var en fördel att bli av med Kiera och Orlando, mest eftersom de verkligen hade spelat ut sin roll. De var ju hela tiden "påtvingade" äventyret, och hur många gånger kan man egentligen bli kidnappad/tvingad/hotad, osv… Även om de var väldigt trevliga "gästspelare" så känns det inte riktigt som om det är dem Pirates handlar om.

Sen skulle jag vilja säga att man får ju ta Pirates för vad det är, underhållning, äventyr, ingen djup, komplex historia direkt, de kommer aldrig vinna en Oscar. Men Pirates är väldigt bra på vad de gör, det vill säga underhålla :)

Kul att det är fler än jag dom verkade tycka om den i alla fall!

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Frida
2011-06-05, 18:44

Jag var positivt överraskad av filmen. Det är ju en helt ny historia som höll rätt bra ändå. Som tidigare har påpekats så är Pirates-filmerna inte så komplexa utan mer underhållande. Och ni måste ju hålla med om att Pirates hade aldrig fungerat om det inte var för att Depp gör rollen som Sparrow så bra som han gör! Utan Depp hade det förmodligen stannat vid en film.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
2011-06-05, 18:47

Jag tyckte om den, men den kändes platt eller innehållsfattig jämfört med de andra filmerna, man gick ifrån bion med en otillfredsställd känsla. Sedan blev jag väldigt besviken på Penelope Cruz roll, jag tyckte den var en mesfia - hon som hade all potential att bli den nya starka kvinnokaraktären nu när Elizabeth inte är med. Men icke då, hon var bara självutplånande. Obestämd

Sedan såg jag den när jag var i Spanien, så den var naturligtvis dubbad till spanska, det var också en upplevelse. Tror jag kommer tycka bättre om den på engelska där Jack Esparrow (så hette han på spanska) verkligen är Jack Sparrow. Fult också att Cruz som är spanjorska inte fick dubba sig själv i filmen, men det gäller ju bara spanska versionen av filmen.

För att sammanfatta: inte den bästa filmen jag sett, men jag ser gärna om den några gånger.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

MiniAndMe
2011-06-09, 19:27

Tycker den var jättebraaaa! :D Älskar alla pirates-filmerna… :P De är så… mysiga. Haha.. Äckliga pirater = mysigt xD Ja,ja.

Jag har faktiskt inte sett hela 3:an… Men håller med, jag tyckte det blev lite mycket med Will och Elisabeth hela tiden…

Toppen-film! :)

Upp till toppen