Annons:
Etikett05-köp-sälj-byt
Läst 3001 ggr
Shanea
2011-04-25 13:55

Robert Jordan på svenska

Hej!

Jag är ett stort fan av Robert Jordans Sagan om drakens återkomst (Wheel of time) och läste när jag var yngre de 18 första böckerna ungefär (varje engelsk bok är två på svenska). Nu håller jag på och läsa om böckerna eftersom jag aldrig läste hela serien. Majoriteten av böckerna köpte jag på svenska i pocketform, men det finns några hål jag tänkte försöka fylla nu. Problemet är att de verkar vara väldigt svåra att få tag i, i alla fall de jag vill ha. Allra helst ska det vara i pocketform också, dels för att inbundna att jobbiga att släpa runt på, men sen vill jag ju gärna att de ska passa in bland de andra. Just nu letar jag efter Valeres Horn och Tomans huvud framför allt, begagnade eller nya. Någon som vet vart man skulle kunna hitta dessa kanske?

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Frida
2011-04-25 21:06
#1

Har du kollat min vind? Flört

Jag tror att jag har båda i just pocket (vi har dubletter av många av Jordans böcker hemma) och de borde vara i nyskick. Jag kan kila upp och kolla vinden imorgon om du vill. Frakten avrundad uppåt till närmsta tiotal är mitt pris antar jag. De gör ju ingen nytta på vinden ändå.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Shanea
2011-04-25 22:55
#2

Haha, tänka sig att jag inte kom på att kolla där. Det skulle vara underbart av dig! Om du kan tänkas ha fler dubletter är de andra böckerna jag saknar…

Drakens flykt

Tornets fall

Klanernas uppbrott

En krona av svärd

Knivarnas väg

Läste just att det verkar som om Natur och kultur som gett ut de första 22 böckerna inte tänker översätta sista tre böckerna. Borde vara olagligt… Man kanske skulle ha börjat om på engelska istället, men verkade onödigt när jag hade så många av böckerna på svenska.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Shanea
2011-04-27 15:38
#3

Jag hittade faktiskt böckerna på bokbörsen nu, en sida för begagnade böcker, så om du vill behålla dina eller inte hittar dem kan jag ta och beställa därifrån medan de fortfarande finns :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Frida
2011-04-27 18:00
#4

Ah, jag kom precis ner från vinden med ett gäng böcker. Hittade dessa:

  • Valeres horn (pocket)
  • Tomans huvud (pocket)
  • Drakens flykt (pocket)
  • Tornets fall (pocket)
  • Klanernas uppbrott (inbunden)

Men sen vet jag ju inte vad frakten kan tänkas kosta, alla fem böckerna väger strax över 1,5kg (800g för bara pocket). Så du får välja själv.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Shanea
2011-04-27 21:57
#5

Ah, toppen! Då köper jag hellre av dig, då är det bara frakt från ett ställe i alla fall. Fast den inbundna kan du behålla, ska nog satsa på att försöka skaffa alla på pocket om det är möjligt. Försökte lista ut vad det kan kosta att skicka med hjälp av postens hemsida, tror det kan bli ca 60 kr? Hursomhelst ger jag gärna en hundring för alla fyra, det är fortfarande ett jättebra pris och då har du garanterat för frakten och besväret :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Upp till toppen
Annons: