Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2772 ggr
Frida
2011-01-10 12:52

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Den 20 maj 2011 kommer den fjärde filmen i Pirates of the Caribbean. Filmen är fristående från de övriga tre vad gäller handling men bjuder på gamla såväl som nya karaktärer när alla tycks leta efter ungdomens källa.

Trailern hittar ni via denna länk till IMDB.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
2011-01-10 13:25
#1

Kanske skulle tillägga att filmen, som så många andra, ska göras i 3D.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Malonne
2011-01-10 17:57
#2

Awesome! :D Tänk en 2½ timmas pirat-upplevelse i 3d :D

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Skogselva
2011-01-10 19:18
#3

Första filmen är väl också fristående från de andra två? (Annars är det den värsta följtetången jag varit med om. Tungan ute)

Längtar och längtar och längtar! Glad (Fast 3D behöver den ju inte vara i…)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
2011-01-10 19:21
#4

#3 De beror på hur man ser det. Jag skulle vilja säga att den här (vad som går att utläsa i nuläget) är mer fristående från de andra filmerna än vad den första var.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
2011-01-10 19:25
#5

Hm, kanske lite med tanke på att två stora karaktärer försvunnit, men annars tycker jag nog ettan är lika fristående som fyran. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Thiah]
2011-01-10 22:03
#6

Jag vill gärna se denna film men jag vill inte ha den i 3d. Jag har så svårt att se 3d filmer och det irriterar mig massor att hollywood verkar tror att alla filmer nu (eller snart) borde komma   i 3d..

Annons:
[Emma--]
2011-01-11 15:07
#7

#6 Håller med dig. Då är det ju bättre när man kan välja 3D eller ej. Det kan vara roligt att se 3D men jag tycker det är rätt så krävande för ögonen.

MoaL
2011-01-12 06:36
#8

Jag har aldrig sett någon film i 3D, vad är största skillnaden?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Frida
2011-01-12 10:53
#9

#8 Handlingsmässigt är det ingen skillnad. Det är bara två "bilder" som är något förskjutna i förhållande till varandra men som med speciella glasögon gör att det ser ut som att vissa saker i filmen är närmare dig än andra. Det är inte alla som kan se 3D-filmer eftersom en del kan må illa av 3D-effekten.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
2011-01-12 12:19
#10

#8 Tänk dig att du ser filmen i 3D och så är kameran rakt framför kanonen när den avfiras. Det kommer det se ut som, och kanske också kännas som, om du ute i publiken kommer att bli träffad av kulan. Den "åker" rakt ut ur bioduken och kommer emot dig. 

Häftigt i en viss tid, men en hel film tror jag inte jag vill se i 3D.  

Såg en så'n på liseberg en gång, då också en piratfilm, men detta före POTC-filmerna. I en scen så tappar någon ett bo av bin som börjar flyga omkring irriterat och 3 stycken kommer rakt ut ur skärmen och sticker till med gadden. Gissa om det var många som försökte vifta bort dessa synvillor från ansiktet! Hihi

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
2011-01-12 16:56
#11

#10 Grejen med 3D-filmer är att om det är snyggt gjort så blir effekten inte lika påtaglig efter ett tag. 3D-filmerna på Liseberg är ju bara dåliga och försöker trycka in så mycket som möjligt under en starkt begränsad tid. Spelfilmerna är (oftast) mycket snyggare gjorda.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
2011-01-12 17:11
#12

Okej, och ja den här filmen såg jag ju för nästan 8 år sedan, så det är väl klart att tekniken förbättrats. Men jag trodde vitsen med 3D var att det skulle se ut som det kom ut från bioduken?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
2011-01-13 12:26
#13

#12 Jadå, syns gör det. Men det är oftast mycket mer diskret gjort och ögat vänjer sig efter ett tag vid den nya effekten så att det inte blir lika påtagligt.
Tittar man på Avatar som exmpel så får du ett annat djup i bilden där karaktärerna är i bakgrunden och den vetegation som är framför dem "ligger närmare" dig som betraktare. Det "hoppar" inte emot dig, det bara ligger där som om du satt på ena sidan av en buske och karaktärerna på den andra.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Skogselva
2011-01-13 22:33
#14

Okej, känns nästan ännu onödigare, på något sätt.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: