Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2190 ggr
Frida
1/10/11, 1:02 PM

Nyheter om The Hobbit

The Hobbit (Bilbo) hade ju planerad release till 2010 och 2011. Med facit i hand kan vi lugnt säga att det var önsketänkande. Men i december förra året så släpptes det en uppdaterad rollista där bland annat Cate Blanchett åter igen får representera Galadriel. Men roligast av allt är att en svensk ska vara med. Mikael Persbrandt ska nämligen spela Beorn (läs mer om karaktären Beorn på Wikipedia).

Fler roller och annat om The Hobbit filmatiseringen kan ni läsa på TheOneRing.net.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Halvdansken
1/10/11, 4:29 PM
#1

Ja, och Elijah Wood ska spela Frodo??? Vad har han nu i den filmen att göra? Han var väl inte ens född då den utspelade sig?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Frida
1/10/11, 4:52 PM
#2

#1 Enligt källor ska han bara vara med i början med boken som både han och Bilbo skrev i. Det vill säga att det blir bara en öppningsscen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sehvrin
1/10/11, 6:35 PM
#3

Jag hoppas på att David Tennant kommer vara med i filmen, så som ryktena säger att han ska.

Jag hoppas verkligen att de lyckas med att få till den rätta stämningen i filmen. Peter Jacksson gjorde ju Ringen-triologin bra, men klarar han av att få till den mer sagolika stämningen i Bilbo?

En sak som jag tycker är lite synd är att filmen ska göras i 3D, men man får väl hoppas att de inte fokuserar allt för mycket på tekniken utan lägger fokuset på historien.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: