Etikettom-sajten-ifokus
Läst 2997 ggr
Frida
2010-10-22, 18:42

Vad vill du läsa om?

Nu behöver jag er hjälp!

Vad vill ni läsa för artiklar här på sajten? Vill du veta mer om någon särskild film eller ett spel? Eller har du kanske tagit sikte på en lång bokserie som du inte vet om du vågar köpa? Kanske vill du veta mer om en specifik författare eller något annat som berör fantasy?

Överrös denna tråd med förslag så ska jag genast sätta igång och skriva så tangentbordet ryker. Flört
Eller har du kanske något du själv vill dela med dig av? Om du vill skriva en egen artikel om något fantasyrelaterat så skicka ett PM till mig så löser vi det.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Dacke123
2010-10-22, 20:45

Filmprojekt framför allt böcker som är påväg in i biosalongerna.

och BOKTIPS!

bokis
2010-10-22, 22:38

Bok och filmrecensioner skulle jag vilja läsa.Glad

[wylga]
2010-10-27, 20:48

Jag skulle vilja lära mig om fantasyhistoria, mytologiska varelser och djur, fantasyhappenings i världen och sådant. Och naturligtvis även bok- och filmtips. :)

Elenien
2010-10-27, 21:03

Håller med alla, nya böcker och filmer, stora happenings, recensoner osv. Det skulle också vara kul med recensioner av äldre fantasyböcker :) Mytologi vore spännande att läsa om.

Skogselva
2010-10-28, 14:09

Det finns en ifokussajt där man diskuterar folktro och mytologi - månväsen ifokus (sorry, Tramptass om det räknas som reklam Skäms).

Vad vill jag läsa om?

Någon slags "Månadens bok" hade varit kul. Men det är ju en slags recension och boktisp så som Dacke och bokis föreslår. Det är inte någon slags bokklubb utan:

"Månadens bok är den här, av NN och handlar om det här. Den var läsvärd/icke läsvärd. Tycker man om så'n här fantasy är chansen stor att man tycker om/inte tycker om den här boken."

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
2010-10-31, 22:24

Har ni några konkreta förslag på författare eller serier som ni vill veta mer om? Eller kanske ni själva vill bidra med en liten text om er favoritbok/-film?

Värdinna på Fantasy

Skogselva
2010-10-31, 22:33

Jag har väldigt lätt för att snöa in på vissa författare och viss typ av fantasy, så jag hade gärna läst om random författare och böcker för att upptäcka något nytt.

Locke Lamora hade ju alltid varit trevligt att läsa om, men jag har ju redan läst böckerna så det kanske inte finns så mycket nytt att tillägga där (det skulle väl vara releasedatum förstås och om de kommit någon vart med filmen de skulle göra…Tungan ute).

Som sagt, jag är rätt insnöad på Locke, vilket är ytterst plågsamt just nu, så slumpmässiga författare vore intressant.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
2010-10-31, 22:43

#7 Har du sett, din önskan är redan uppfylld: The gentleman bastard sequence Flört Artikeln kommer att byggas på/uppdateras allteftersom.

Värdinna på Fantasy

Skogselva
2010-10-31, 22:54

Jo, det var nog den jag tänkte på ;)

Halvdansken
2010-11-01, 00:47

Spel är ju kul. Jag spelar massor av sk Adventure, som kan ha lite fantasy-stuk. Myst är väl den mest kända serien, där man ju går in i andra världar (underbar grafik) och löser pussel och mysterier. Man kan inte dö, och man ska inte ha ihjäl nån.

Många av dessa spel har lite spök-horror varianter. Så det kan nog passa klientelet! Skrattande

Hatar cancer och älskar vårlökar.

AnnaMoonshadow
2010-11-17, 00:33

ett litet tips som jag skulle vilja ge, (som kanske inte passar i just den här tråden men jag orkade inte göra en ny) skulle vara att ordna en "sidoprofil" (eller vad sjutsingen det heter) på facebook. på det sättet skulle det vara lättare att dela med sig av fantasy.ifokus till andra och samtidigt lättare att ta kontakt och lära känna andra fantasyfantaster. Dessutom kan admin uppdatera den om det är något speciellt intressant som hänt i fantasyland eller bara här på forumet.

bara ett förslag alltså ^___^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen