Etikett08-litteratur-författare
Läst 2283 ggr
Salish
2010-05-18, 01:17

Böcker på engelska?

Nån som vet var man kan få tag på böcker på engelska? Förutom Amazon. Beställde några böcker därifrån men de skickade dem från Nya Zeeland så det tog skitlång tid.

Jag söker speciellt efter Eragon och The Hobbit. Den sistnämnda vill jag inte läsa på svenska eftersom att man bara kan få tag i nyöversättningen, och det är samma översättare som nyövarsatte ringen, och den översättningen var riktigt dålig, så jag läser hellre engelska ;)

denstore
2010-05-18, 01:18

Har du provat www.amazon.co.uk. De skickar alltid från England.

Halvdansken
2010-05-18, 01:22

Ordentliga bokhandlare har oftast en avdelning med engelska böcker, eller så kan de ta hem. Men jag hade också kollat Amazon.uk. Har köpt massor där och det tar en vecka med leverans. Max.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Frida
2010-05-18, 08:28

Science fictionbokhandeln har ju mest engelska böcker annars.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sehvrin
2010-05-18, 12:32

Adlibris brukar ha rätt stort utbud av engelska böcker och de har snabb leverans vanligtvis.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Salish
2010-05-18, 13:55

Kan prova Amazon.co.uk då =)

Förra gången var jag inne på deras amerikanska sida, och då tog det tid, men om de då skickar från england borde det inte ta så lång tid. Ska kolla adlibris också.

Tack! =)

Skogselva
2010-05-20, 14:52

bokus (eftersom adlibris redan nämnts).

Ibland kan även fysiska butiker ha något spännande på engelska, akademibokhandeln och bokia är exempel.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Peregrin
2010-05-28, 16:51

skriver de som nämnts i hela tråden i ett inlägg…

sf-bok.se sciensefictionbokhandeln finns affär i stockholm göteborg och Malmö och på internet. har mycket bra utbud av engelska böcker

Adlibris.se

Bokus.se har för mig att bokus sammarbetar med akademibokhandeln som finns lite överallt i sverige

Cdon.com är vad jag brukar köpa böcker från, om jag inte är i en av sfbokhandelns affärer.

Fling-pling
2010-08-12, 21:24

Testa läs Harry Potter på engelska

lillaisa
2010-08-14, 20:19

Har du kollat runt på olika bibliotek? Det brukar gå att låna böcker på engelska där :)

/IsaGlad

[wylga]
2010-08-21, 02:12

#9 Ja, bibliotek är ett bra sätt att få tag på engelska böcker. Finns inte titlen inne går det oftast även bra att fjärrlåna från ett annat bibliotek i landet.

Callibus
2010-08-22, 13:56

Bokia.se typ alla bok afärer har ju engeelska böcker….

Upp till toppen