Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 3839 ggr
Skogselva
2010-07-19, 23:38

Sidtips namnförslag

Dessa namn är inte typiskt fantasy-aktiga, men jag vet att det är många som jag som vill ha lite annorlunda namn till karaktärer i berättelser och liknande, därför vill jag ändå öppna era ögon för den. Glad

Det finns namnlistor från nästan hela världen exempelvis mytologiska, keltiska, afrikanska… Hur mycket som helst, och det står även om betydelser och ursprung.

Jag tycker sidan är oumbärlig om jag är lat och inte hittar på mina egna namn, eller vill ha ett namn som passar min karaktärs egenskaper. Flört 

http://www.behindthename.com/  

(Nu lät det väldigt reklamaktigt, inte min mening, men ska den rekommenderas måste jag ju tala om vad jag gillar med den.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[wylga]
2010-07-20, 20:52

Mycket bra, hurra för dig! :D

Skogselva
2010-07-21, 14:36

Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen