Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1802 ggr
denstore
5/6/10, 1:16 PM

Fantasybokcirkel

Jag funderade lite över hur det gamla fenomenet bokcirklar hade fungerat idag? Någon som hade varit intresserad?

Anledningen är kanske mest att jag har lite svårt för att ge saker en ärlig chans ibland. En bokcirkel hade kanske fått mig att testa mer. Och samtidigt sparat in en hel del pengar.

Annons:
KastKatt
5/12/10, 3:04 PM
#1

Oh, jag hade älskat att ha en bokserie i närheten. Jag läser mycket och får väldigt fort slut på böcker. hade verkligen varit jätte roligt!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

denstore
5/12/10, 3:25 PM
#2

Det är väl inte värre än att skicka i värsta fall.

KastKatt
5/14/10, 2:00 AM
#3

Skicka böcker? jo det är sant, men ahde varit kul att sätta sig ner och diskuterat böckerna.

Jag tror att det hade fungerat att starta en bokcirke, det gäller bara att nå ut till rätt målgrupp.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

denstore
5/14/10, 2:59 AM
#4

Tja, det var väl typ därför jag skrev om det här på forumet.:)

Så, om det är någon som är intresserad, så skicka ett PM, så ska jag försöka få ihop något.

Bokcirklar brukar ju innehålla någon form av utvärdering, och det tycker jag nog man ska ha. Dock så ska det inte behöva krävas så mycket. Kanske en halv sida om vad man tyckte om böckerna, o.s.v.

denstore
5/18/10, 2:57 AM
#5

Vi är nu tre stycken som kan tänka oss en liten fantasy-bokcirkel. Om ett par till hade velat hoppa på, så hade det varit kul.

Det är alltså inget som krävs av medlemmarna, förutom att man ska gilla fantasy. Kanske kunna fundera lite på varför man gillar eller inte gillar något man läst, och eventuellt pränta ner de tankarna på papper/word.

KastKatt
5/18/10, 1:41 PM
#6

:)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
denstore
5/18/10, 2:08 PM
#7

Menar du att du vill vara med?Obestämd

[Rhodugune]
5/20/10, 1:14 PM
#8

Jag är gärna med!

Kram, Maya

BareEssentials
5/20/10, 3:45 PM
#9

Ser fram emot detta :)

freddiie
6/2/10, 4:19 PM
#10

Jag vill vara med! :)

denstore
6/2/10, 10:26 PM
#11

#10 Självklart får du vara med, men som du kanske har sett i den andra tråden om bokcirkeln, så hade vi tänkt att läsa på engelska. Fixar du det? Och då menar jag det som uppmuntrande. Jag tror jag läste mina första engelska fantasyböcker när jag var fjorton-femton.

freddiie
6/3/10, 12:27 AM
#12

#11 Ja läste det, och blev gladare. Böckerna på engelska är mycket bättre än på svenska, läst på engelska sen jag var 12 och är fjorton nu. Dock var det inte så mycket fantasy, men jag tror jag klarar av det :-D

Solianna
7/8/10, 5:26 PM
#13

Detta verkar intressant :D Och det var på engelska, ne? Det är ju ännu bättra ^^

Annons:
denstore
7/8/10, 5:58 PM
#14

Fint.

Nu har bokcirkelplanerna legat lite på is någon månad, men det är helt mitt fel. Har haft fullt upp med en massa tråkigt och arbetsamt jox, men ska ta tag i administrerandet så fort som möjligt. Kul om du vill vara med.

KastKatt
7/8/10, 6:09 PM
#15

Jag vill nog vara med, jag vill veta lite mer hur ni tänkt att göra :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: