Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 2920 ggr
[Dandelion1000]
2008-03-05 18:47

vampyr.ifokus??

Hej, e det bara jag som e intresserad av vampyrer?

Tänkte att det kanske finns någon där ute som också e intresserad o kanske öppnar en vampyr.ifokus??

Annons:
EmmaG
2008-03-05 20:51
#1

Är du över 18 kan du öppna en själv!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[Dandelion1000]
2008-03-06 14:54
#2

Tyvärr är jag inte det :(

Ioma
2008-07-24 23:48
#3

Jag är till del vampyr. Föddes med vampyrtänder (som jag tyvärr har gnisslat ner i min ungdom) och älskar smaken av blod (mitt eget äns å länge) moahahaha

Jag har en knapp på min väska som jag gjort där det är ett pentagram och vampyrtänder och där står det "Vampyrisk häxa"

Thats me.

vampyrtänder är sexigt rent utav *rodnar*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

dragonstar
2008-07-25 00:28
#4

Ja jag älskar vampyrer av det romantiska slaget.. i stil med en vampyrs bekännelse. =) SÅ är du vampyr bilt mig Cool

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Ioma
2008-07-25 00:30
#5

HAHA kom hit så kan jag bita ;-)

Men om JAG biter dig blir du även lite häxig vampyr du vet ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

dragonstar
2008-07-25 18:58
#6

Ja men det gör get =) har länge velat känna en samhöriget o länge velat kunna kalla mig Häxa. Tihi.. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Ioma
2008-07-25 19:58
#7

Synd det är så långt till strängnäs ;-)

Kvasten är på service

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

vitvargen
2008-07-28 16:33
#8

Visst diggar man vampyrer, men då vargen ligger mig varmt om hjärta och själ så hade jag nog hellre velat bli lykantrop (varulv).

Ioma
2008-07-28 16:38
#9

Lykantrop? Heter det det? Varulv alltså?

Vargar är otroligt vackra och kraftfulla.

Jag hoppas Vampyr.ifikus kommer upp. Jag kommer dit direkt iså fall!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

dragonstar
2008-07-29 01:04
#10

Ja det vore ett bra forum Eller nått om har vapyrer och varulvar tillsamasns lite bredare så. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Ioma
2008-07-29 01:08
#11

Håller med.

Nattvarelser.iFokus.se kanske??? ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

EmmaG
2008-07-29 23:40
#12

Bara att starta!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

svava
2008-07-30 00:10
#13

Jag älskar Vampyrer och har alltid gjort.
Jag har studerat och skrivit en del om ämnet.
Det är själva berättelsen som lockar, som dragonstar säger är Just Anne Rice vampyrer, välskrivna och har en intressant historia.
Men jag läser nog allt som kommer. både skönlitt. och fakta.

Men skulle inte vilja påstå att jag är intresserad av blod eller det som har kommit att växa fram i modern tid, runt Vampyr.
Ioma, tänk på att blodbot inte är häxans väg.. hehehe

Annons:
Ioma
2008-07-30 00:24
#14

#13 hehe sant men jag kan inte rå för min fetisch *flin*

Så länge det är mitt eget så….

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

svava
2008-07-30 00:37
#15

japp.. Feticher kan vara luriga *bredflin* är bara en orolig medhäxa. så mycket skit man kan ådra sig

Ioma
2008-07-30 01:14
#16

Hihi… Ja min fetisch är nog mer just att bita och bli biten. HIHI

Så när jag säger till något: "Va inte rädd, jag bits inte" så ljuger jag. ASGARV…

Lovar, ska inte blanda in min vampyrfetisch i häxeriet ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

dragonstar
2008-07-30 01:29
#17

Ja det skulle ju bli en intresant blandnig dock vampyr med häxsatt som flyger på kvast?? tihi

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

svava
2008-07-30 01:47
#18

  

Skogselva
2009-08-23 14:25
#19

Putt - är den här tråden helt bortglömt nu ett år senare?

Vill bara säga att om intresset är tillräckligt stort och det finns de som vill hjälpa mig så kan jag tänka mig att starta nattvarelser iFokus. Tror dock inte att jag skulle ha tid att sköta allting själv,så utan medhjälpare/fler sajtvärder så blir inget av.

Alla intresserade kan ju pm:a mig så kan vi prata om det (om det fortfarande finns ngn som är intresserad dvs.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ioma
2009-08-23 14:59
#20

Det är bara att säga till om du behöver hjälp. Jag är jättepå ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Vippelicious
2009-08-23 15:54
#21

Jag gillar vampyrernas övermänsklighet, med styrkan och deras asballa långa o höga hopp! Strupgreppen är en klassiker också… *dreggel*

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Skogselva
2009-08-23 19:17
#22

Nattvarelser.ifokus.se… behöver lite fler förslag på varelser kanske, så sajten kan bli så mycket som möjligt. Vampyr, varulv och älva kan jag komma på. (Älva för att hon dansar i natten och förstenas i solljus.)

Det är ju en början iaf, man kan ju bygga på mer sedan om folk saknar ngt.

Kom gärna med förslag och liknande.

Som sagt: alla som är intresserade av sajten kan kalla på min uppmärksamhet, man behöver inte vilja bli Medarbetare.

Ska fundera lite på upplägg och sådant innan jag skickar intresseanmälan till iFokus, så ni har några dagar på er.

BB Skogselva

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2009-08-23 19:57
#23

Finns visst en bok med samma namn, för att undvika missförstånd bör nog sajten heta ngt annat. Under månen iFokus? Nattens väsen iFokus? Noctu iFokus? (Noctu = på natten, från lat. nox = natt) Noctis iFokus? Kanske att ngt på svenska vore bäst.

Lutar åt: nattensvasen.ifokus.se.

Men som sagt, jag är öppen för förslag.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ioma
2009-08-23 22:10
#24

Nattväsen

Mörkervarelser

Mörkerliv

Mitt i natten (mittinatten)

Månväsen

nattaliv

Skriver mer om jag kommer på mer *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

dragonstar
2009-08-23 22:45
#25

Ja nattvarelser finns en vampyrroman som heter. har den själv. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Skogselva
2009-08-23 23:30
#26

#25 Är den bra?

Är alltid på jakt efter en delikat bok, framför allt en god vampyrbok. haha, det kanske bor en liten bokvampyr inom mig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2009-08-24 00:30
#27

Har lagt upp ett förslag på "om sajten" text, i min gästbok, läs den gärna och kommentera. :)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
dragonstar
2009-08-24 22:37
#28

Jag gillar den. Men det är det typsika icke avancerade närmare ungdomsböker om goda vampyerer som möter onda människor.

 Mins dock inte vad författaren heter och boken är hemma hoss min mamma.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Skogselva
2009-08-24 23:56
#29

Det är okej, författaren (som jag själv inte minns) kommer upp när man söker på boken. :)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

annemaria1962
2009-08-25 08:42
#30

nu börjar ju en mycket populär och omtalad vampyrserie på SVT-1 i morron "True Blood". jag har sett några avsnitt då den först började visas. tror det var på kanal-1000…men minns inte helt säkert. det råkade vara under en reklamvisning av någon av dessa kanaler tidigt i våras, vårvintern. o ända sedan dess har jag bara väntat på att den skulle komma på någon av våra mer vanliga kanaler oxå. o nu är det dax!! den börjar kl. 22.00 om jag minns rätt.Glad

Caramelbrownie
2009-08-29 01:27
#31

Tror att jag är en halv vapyr ärligt!!! jag älskar rått kött och mina hörntänder är väldigt vassa  >:) Kom hit så får jag en smak bit!

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

LaSadie
2009-08-29 19:40
#32

Hoppas nattvarelser.ifokus eller vad den nu kan heta kommer =) Skulle bli medlem iallafall!

Ekorren-perro
2009-08-30 16:32
#33

Jag själv älskar Vampyrer och Varulvar. Jag tycker dom ät helt facinerande. Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa dej som Medarbetare på Vampyrer.ifokus.

Jag är själv Sajtvärd med efarenhet. Så säg gärna till om du behöver hjälp. Jag skulle älska det :)

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

LaSadie
2009-08-30 16:38
#34

Jag kan tänka mig att vara Medarbetare med =) Har inte erfarenhet av iFokus sidorna men är OP på östasiatiska forumet på helgon.se (eller var nu är alla VD's och OP's "avsatta tills vidare" när helgons forum omstrukturerades)

Annons:
Skogselva
2009-09-05 00:24
#35

Såg sagan om ringen - härskarringen, idag, och bara tänkte: Legolas som vampyr… alltså både alv och vampyr också Orlando Bloom… my precioussss.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Pleasant
2009-09-09 14:26
#36

Jag är väldigt intresserad och kan tänka mig att vara Medarbetare :) Vore superkul om sidan kom upp!

Medarbetare på Filosofi.ifokus & Tonåringar.ifokus

 

Min blogg: Miijauh

[Angel88]
2009-12-01 01:49
#37

MoonDemons.ifokus  kanske?? hehe

Det finns Bäckahästar, Maror, Marahäst… mörkrets "fina" djur..

LaSadie
2009-12-01 11:52
#38

det finns månväsen.ifokus nu som tar upp vampyrer Glad

Skogselva
2009-12-01 11:56
#39

#37 månväsen är också sajten sprungen ur denna tråd, naturligtvis är du välkommen dit om du är intresserad. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

bokis
2010-06-13 21:41
#40

Det finns väl twilight iFokus? det är ju inte ursprungsvampyrer men ändå något.

Pukar och Irrbloss rör sig också under natten.

Upp till toppen
Annons: