Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1700 ggr
Frida
9/23/09, 10:19 PM

Var får ni tag på fantasylitteratur?

När ni läser fantasyböcker, varifrån får ni dessa? Lånar ni av vänner/släkt, går till biblioteket eller köper ni dem? Var köper ni dem i sådana fall? Internet (butik eller "second hand"), vanlig eller specialbokhandel?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Skogselva
9/24/09, 12:45 AM
#1

Biblioteket, adlibris, cdon, sf, bokmässan… nä, jag har nog inget unikt att komma med. Jag går till de vanliga ställena.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

leja
9/24/09, 1:15 AM
#2

SF bokhandeln, engelska bokhandeln i Uppsala, har även köpt via nätet

Vad ska man ha som signatur tro?

BareEssentials
9/24/09, 5:08 AM
#3

SF bokhandeln eller Amazon

Cessy
9/24/09, 3:29 PM
#4

Ljudböcker försöker jag köpa på Tradera. Har man tur kan man t.o.m. få tag på helt nya, men till ett bra pris. Annars köper jag mest på REA eller på Bokus eller AD-Libris.

Effie
10/10/09, 6:02 PM
#5

Biblioteket, oftast. Köper av en fantasyintresserad kompis, när han behöver göra plats i bokhyllan till nya böcker. Antikvariat, om jag råkar hitta något, både IRL och på nätet. SF-bokhandeln också.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

jagga-ewe
1/5/10, 2:30 PM
#6

Vi HADE tidernas bästa bokhandel i Skövde tills för ca två år sedan. Men då gav han upp. Flemmings hade ett jättesortiment av SF/Fantasy, och låg alltid 10% under riktpris, så det var en bra affär på alla sätt. Men, sen han la ner har jag inte hittat nån riktigt bra "langare" av bok-knark. Akademibokhandeln har inget att komma med, så det får bli resor till Göteborg o SFbok, med stor plånbok o stadig rygga, några gånger om året.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
bokis
3/5/10, 7:52 AM
#7

Jag brukar köpa på Bokus och och i butik. Jag vill gärna äga böckerna själv.Glad

denstore
3/5/10, 11:12 AM
#8

Köper nästan alla mina böcker via Amazon UK.

[Nenn]
3/5/10, 5:31 PM
#9

Jag brukar först låna böckerna och förtjänar de sedan en plats i bokhyllan köper jag dem.  Hittar jag däremot en bok/bokserie på rea eller på second hand köper jag den om jag tror den kan vara bra.

Upp till toppen
Annons: