Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1374 ggr
Zabbio
12/7/09, 3:34 PM

Filmer + sammanfattning

Man ser en del filmlistor och det är ju jättebra! Vad kan vara bättre än en lista med filmtitlar?

Jo, en lista med filmtitlar och lite kort vad filmerna handlar om :P Sjjälva listan kan jag hitta på internet på olika streaming sajter, men när jag kommer dit är jag alltid lika förvirrad och det slutar oftast med att jag inte hittar något jag är intresserad av. För där står bara ett namn, hur ska jag veta ilka som är i min smak? Ofta ger namnet en grov hint, men lika ofta inte. En hel del av de filmer jag sett har en titel som jag inte skulle kollat två gånger på, men när jag av någon anledning (kanske en kompis som tipsat, eller snygg framsida, vad vet jag? :P) sett dem så har de arit riktigt bra.

Kan vi sammanfatta en lista med ett par ord om varje film?Bara ett par meningar eller så.

Till exempel:

Sagan om Ringen triologin

En hob får i uppdrag att förstöra en magisk ring med hjälp av en grupp av olika (mänskliga) varelser. Bra special effekter, seriös handling. Många olika typer av varelser och kulturer.

Ush, det var svårt att skriva nåt.. menmen,. det hade varit roligt att se en lista med ett par ord om varje film, lägg gärna till om det är något utmärkande för just den filmen. :) Själv ser jag väldigt få fanasyfilmer helt enkelt för att jag aldrig hittar några som väcker mitt intresse eller som säger något..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
[magic13m]
12/8/09, 4:11 PM
#1

Vilken rolig tråd! ^_^ Då börjar väl jag då med att tipsa om min favoritfilm. :)

The Girl Who Leapt Through Time:

Japansk tecknade film och filckan Makoto som efter en olycka i skolans kemisal får gåvan att kunna hopp tillbaka i tiden. Först använder hon denna nya kraft till vardagliga saker som att kunna sova längre på morgonen och sjunga karaoke i hur många timmar som helst. Men eftersom tiden går inser hon att kraften att ändra tidens flöde även innebär en del problem…

Filmen är vackert tecknad och rolig och rörande. En av mina starkaste filmupplevelser… Såg den två gånger på raken första gången. ^^

Vet inte om den kan räknas som fantasy…. Men den har ju lugnt övernaturliga element. Finns textad på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=VYpwQhMp3Qk

Upp till toppen
Annons: