Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2346 ggr
Skogselva
9/8/09, 2:30 PM

Svärdets väktare

Trodde att det bara fanns 5 böcker i serien, men nu kommer sjätte delen "Nekromantikerns ensamhet" i oktober… har ju inte plats i bokhyllan för att samla på hela serier… Till min verkliga agenda (som är lite av en klagosång):

Författaren till serien, Nick Perumov kommer till bokmässan, på lördagen då jag ska dit, synd bara att han kommer så sent, kl 1600 brukar jag inte vara kvar. Redan vid lunch har jag ju köpt på mig så mycket böcker att jag varken har råd eller ork att vara kvar - tungt att bära annars hade jag varit kvar hela dagen. Man får skaffa kundvagn… hade varit kul att se honom, hans böcker är ju bra, men, men… kanske en annan gång.

Ngn mer än jag som ska till bokmässan i år?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Frida
9/8/09, 3:55 PM
#1

Har för mig att det är sju böcker i den serien bara det att de inte översatt alla ännu. Men jag kanske minns fel, har inte ens läst första boken ännu trots att jg köpte den på bokmässan för några år sedan Skäms

Jag ska på mässan men brukar bara köpa från antikvariaten eftersom det är vanliga bokhandlarpriser även på mässan. Vilket jag tycker är väldigt synd att de inte sänker priserna lite när man ändå betalar hutlöst mycket i inträde. Jo, utställarna får ju inte något av inträdet men i alla fall.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
9/8/09, 4:06 PM
#2

Jag gillar Wettergrens stånd där böckerna kostar 25:-

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
9/8/09, 4:11 PM
#3

#2 Brukar aldrig hitta något hos de "stora" bokhandlarna, antingen har jag boken redan eller så kostar den mer än vad den gör någon annanstans. Men så är jag rätt kinkig vad gäller böcker eftersom jag nästan bara köper fantasy numera.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
9/8/09, 4:30 PM
#4

Är själv enormt kräsen när det gäller böcker, men ibland kan man ha tur. Förra året hittade jag Sharon Shinns Mystic and Rider hos adlibris, den var jättebra, men större delen av böckerna jag köpte förra året har jag inte ens läst - snacka om att kasta pengar i sjön. Tror att jag kommer dra lärdom av det dock, kommer säkert göra likadant i år. Visst är jag smart?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
9/8/09, 4:33 PM
#5

#4 Haha, du är inte ensam. Jag har säkert ett tjugotal böcker i bokhyllan som jag köpt både på bokmässa och -rea för flera år sedan men ännu inte läst. Ibland har man inte lust med just den eller den boken men oftast kommer det annat emellan. Just nu har jag inte läst något på evigheter känns det som.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: