Etikett08-litteratur-författare
Läst 2076 ggr
Sehvrin
2009-08-24, 23:07

The Dresden files

Någon mer här inne som älskar Dresden files?

För er som inte känner till den:

Dresden files är en bokserie i klassisk noir-stil skriven av Jim Butcher. Den handlar om trollkarlen Harry Dresden som jobbar som Chicagos enda "wizard for hire". Harrys jobb är rätt likt en privatdektektivs, förutom att en dektektiv inte behöver munnhuggas med talande döskallar och ta sig an vampyrer, varulvar, demoner, älvor och andra otyg från "The NeverNever".

Jag kan verkligen rekommendera de här böckerna och speciellt som ljudböcker då det är en helt fantastisk uppläsare: James Marsters (som bland annat har spelat Spike i Buffy och Angel)

Det gjordes också en tv-serie av Dresden files, som hann få 12 avsnitt innan den lades ned. Tv-serien bör ses som ett alternativt universa.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Vippelicious
2009-08-25, 00:55

Skulle du vilja vara överdrivet snäll och länka en sida där jag kan köpa ljudboken? :) Jag älskar magi i nutiden :P

Medarbetare på fantasy.ifokus

Sehvrin
2009-08-25, 01:08

#1 Den verkar vara slut på de flesta ställen, men det verkar som om man kan köpa dem och ladda ner på ljudboksförlagets hemsida, där kan man även provlyssna på de första kapitlerna: http://www.buzzymultimedia.com/storm-front-audiobook-by-jim-butcher.html

(Länken är till första boken, bok 1-4 samt 8-11 finns än så länge som ljudbok)

Vippelicious
2009-08-25, 01:17

Ooooh tack så jättemycket! :D

Sehvrin
2009-08-25, 01:20

#3 Det var så lite, jag gillar att få folk att läsa/se/ höra sånt jag tycker om Flört Upptäckte dock att länken i #1 går till cd-boken, men det finns en mp3-bok också (alla böcker: http://www.buzzymultimedia.com/thedresdenfilesaudios.html)

Vippelicious
2009-08-25, 01:22

Jag brukar inte tycka om ljudböcker så vi får hoppas att denna är bra :) Vill gärna bläddra i pappret själv, om du förstår vad jag menar :)

Sehvrin