Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 2660 ggr
EmmaG
2008-04-18 11:47

OT - Sci-fi serier

Vilka sci-fi serier gillar ni bäst?
Är de töntigt eller bäst? :-p

Jag vet inte varför riktigt, jag blivit lite fast i olika sci-fiserier & gillar dem men kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite småtöntigt *S*

De jag ser på just nu är Eureka, Terminator - The Sarah Connor chronicles & Dark angel.

Är det nån mer som ser på Terminatorserien? Va tycker ni? Jag har inte bestämt för om jag gillar den riktigt än.. Är på avsnitt 3 eller 4.

En gammal sci-fi favorit för min del är helt klart Star trek voyager :-p

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Fantastik
2008-04-18 12:33
#1

Dessvärre är det mesta som marknadsförs som SF mest skit. Jag kan referera till Stargate SG-1 och Atlantis i alla fall. Det är helt orimligt att tro att någonting av det som de presenterar där ens har en avlägsen likhet med riktig vetenskap. Så SF är det inte om man nu ska försöka följa den traditionella definitionen av SF.

Terminatorserien har jag inte sett alls. Är den bra? Är det värt att lägga X antal timmar på den? *nyfiken*

Ijin
2008-04-18 19:09
#2

Stargate, Star trek (Enterprise, Vogayer), sen hmm…

Återkommer,)

leja
2008-04-18 21:50
#3

Gillar sf, tittar just nu på stargate(sg1 och atlantis) lite töntigt, Eureka, rolig. Bionicwoman(är väl räknad dit liksom Heroes, vilket kan vara svårt att fatta). Tycker att det är ibland töntigt, men ändå bra.

Den serie jag gillat mest är Fierfly(ej visad på svensk tv) och jag gillade även Babylon 5.

Vad ska man ha som signatur tro?

Ijin
2008-04-18 22:02
#4

Heroes just det ja.. Asbra serie!!:D

EmmaG
2008-04-18 22:05
#5

är firefly bra alltså? Jag & gubben min ska börja titta på den snart

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

leja
2008-04-19 16:45
#6

#5 Önskar att jag var er. tyckte den var helgjuten. Kul och orginell samt spännande.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
EmmaG
2008-04-19 18:56
#7

#6 Det låter lovande! :-D

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
2008-04-21 01:13
#8

Absoluta favoriten är första säsongen av Seaqust DSV, sedan gillar jag Star Trek (VOY, TNG och det lilla jag sett av DS9)

Det finns ju även ett gäng andra lagom bra amerikanska serier som jag är alldeles för lat för att räkna upp här ^^' 

Sen har vi ju de brittiska serierna. Red Dwarf är ju helt underbar och Torchwood har blivit en av mina favoritserier. Jag har inte sett så mycket av Doctor Who, men den serien verkar också väldigt bra, lagom konstig =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Ijin
2008-04-21 02:09
#9

#8 Torchwood ja..  Är inte red dwarf den flummiga serien:P?

Sehvrin
2008-04-21 09:40
#10

#9 Tja… lite flummig är den väl… (fast på ett bra sätt =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

svava
2008-04-22 00:10
#11

jag är såld på nästan all scifi
inte dom gamla filmerna En rymd oddysé, och solaris och en del annan skit.. men väl dock böckerna, samma med böckerna Möte med Rama.

Star Trek är en favis, Tng har jag sett så många gånger, så jag tror jag skulle klara 10 000 kr frågan om avsnitten. Men all Gene Rodenberrys historier och i hans anda är bra.

Pisan
2008-04-22 17:20
#12

Stargate helt klart, både SG1 och Atlantis men även Star Trek och då främst Voyager. Kollar även på Eureka.

rockyboy
2008-04-25 22:56
#13

Just nu följer jag Stargate Atlantis och Heroes.Men dom har ju uppehåll nu.Tråkigt.

Annons:
Lain
2009-08-03 19:00
#14

Jag är fullständigt Star Trek-beroende. Det går inte att svara på en sådan här tråd utan att börja i Trek-universat. Jag gillar alltifrån 60-tals serien (TOS) till ENT, även om jag kan tycka att det finns bättre och sämre avsnitt. TNG och VOY är mina absolut största kärlekar. Ja, knark. Vem blir inte glad av Data eller 7of9 liksom?

Två serier som ligger mig varmt om hjärtat (och som inte nämnts ovan) är 70-tals-serien Space: 1999 (Månbas Alpha) och Roddenberry-serien Earth: Final Conflict. Serierna är inte alls jämna - en del skulle nog kunna klassas som dåligt om man är på det humöret - men underbara ändå, på något vis.

Just nu har jag börjat följa Taken (2002). Spännande!

Sehvrin
2009-08-04 23:58
#15

#8 Nu har jag sett mer av Doctor Who och den hamnar verkligen bland mina favoriter (åtminstone de nya säsongerna, jag har inte sett så mycket av det gamla)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: