Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1237 ggr
Millenium
7/28/09, 1:27 PM

Favoritbok

Hejsan!!

Vilken Fantasybok är din favorit??

Annons:
[Rindel]
7/28/09, 4:31 PM
#1

Lätt de tre Härskarringen böckerna, sen kommer väl Harry Potter, lätt och rolig att läsa.

Nesslan
7/28/09, 9:24 PM
#2

Bilbo - En hobbits äventyr.

herakai
7/28/09, 10:52 PM
#3

Svårt att säga en bestämd bok, då de flesta böcker jag läser är i serier. Är väldigt förtjust i Mercedes Lackeys Velgarth-romaner (de böcker som utspelar sig i Valdemar), och där kanske i synnerhet berättelserna om Lavan Firestorm och Vanyel Ashkevron.

Sedan gillar jag även Naiomi Noviks böcker om Temeraine (som jag förmodligen stavade fel) och Gull Åkerbloms Sagan om Gudagåvorna. Samt en massa annat. Lättare att säga vad jag inte tycker om.

vimes
7/28/09, 11:02 PM
#4

Möjligtvis LeGuins Övärlden (främst den första trilogin, och den första boken i synnerhet). Bilbo ligger mig varmt om hjärtat också. Vill också nämna Stephen Kings The Dark Tower-serie, som kanske eller kanske inte ska klassas som fantasy. Dessutom gillar jag Terry Pratchett, exempelvis fantastiska Guards! Guards!. Sedan får jag ju inte glömma Stephen Donaldsons krönikor om Thomas Covenant.

Hm. Det blev visst mer än en bok. Jag ser dock att jag mest läser stor och välkänd fantasy… (jag är nog duktigare på att läsa smalt inom science fiction). Har nån något förslag på mer okänd fantasy (gärna ny också förresten, något måste väl ha hänt inom genren?)

WhoCares-01
7/28/09, 11:42 PM
#5

änsålänge älskar jag böckerna om Eragon Skuggbane och Saphira Bjartskular =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

pjar
8/3/09, 3:37 PM
#6

Silverdolken av Katharine kerr! Hennes böcker är bra :)

Annons:
WildSpirit
8/3/09, 10:35 PM
#7

Harry Potterserien och Bilbo är mina absoluta favoriter.

Frida
8/4/09, 11:32 PM
#8

Många av oss har redan berättat vilken som är vår favoritbok i denna tråd.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: