Etikettom-sajten-ifokus
Läst 1940 ggr
Frida
2009-05-05, 16:25

Fantasy växer

Det var inte länge sedan jag startade en tråd om hur lång tid det skulle ta för oss att nå 300 medlemmar. Nu har jag dock den stora äran att berätta för er att vi är 400 medlemmar på Fantasy iFokus!
Jättekul tycker jag och passar på att uppmana er alla om att ge specifika förslag på vad ni vill läsa om så vi kan produera önskade artiklar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

KastKatt
2009-05-05, 19:48

Mewhihi1 Vad förvånad jag blev. Jag var helt säker på att det stod "Fantasy växter".
Tufft :) mys med fler medlemmar :D Go  FiF!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

EmmaG
2009-05-06, 12:41

Underbart!
Och som Tramptass säger.. Kom gärna med era förslag och tankar, önskemål etc!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2009-06-20, 22:11

Puttar upp, har ni inga förslag? Du kanske har varit nyfiken på den där författaren men inte orkat/hunnit kolla upp honom/henne själv. Böcker, filmer, spel ni vill veta mer om. Fältet är fritt, kom med önskemål. Har du själv läst en bra/dålig bok så får du gärna skriva om den som en artikel här på Fantasy, ta bara kontakt emd sajtvärden elelr en emdarbetare så ordnar vi skrivrättigheter.

Värdinna på Fantasy

Gunpowdersmoke
2009-06-27, 01:51

Nu ska vi se… det finns mycket att skriva om inom Fantasy ^^ Nu är jag precis nybliven medlem på Fantasy och kanske inte hittat kategorin men det vore ju trevligt om det fanns en kategori för dem som skriver eget och vill ha hjälp att fortsätta om man t.ex. fastnat. Sen har jag ännu inte sett någon artikel om demoner eller häxor eller magic överhuvudtaget. Fast det kanske är på arbete eller så får jag sparka igång mig själv och skriva en eller två.

De artiklar som finns är ganska bra, dock saknar jag källanvisning och lite fylligare texter, de texter som finns känns mera som sammanfattningar av större texter och då det inte finns någon källanvisning är det risk att det bara känns som någon väldigt kreativ persons egna åsikter och t.ex. drakar eller nymfer.

Frida
2009-06-27, 15:25

#4 Bra åsikter. Vi håller på att utarbeta en kategori för egenskrivna berättelser så det är på väg. Häxor finns det ett eget iFokusforum om så den som är mer intresserad av detta (tror att de har en del om demoner mm också) får nog ut mer information av att titta in där istället.

Håller med dig om källhänsvisningarna. Vi har varit dåliga på det men det ska förhoppningsvis kunna åtgärdas när sommaren tar slut och det blir mer aktivitet på forumet (även bland oss som driver det).

Värdinna på Fantasy

Gunpowdersmoke
2009-06-27, 16:35

Tja jag har sett det men jag tycker att det är mera häxan IRL(även om jag måste erkänna att jag tycker det forumet är rätt flummigt) än häxan i sagan och böcker i allmänhet.
För det är ju en sak om hur saker är IRL och hur saker är i fantasy Sci-Fi och så vidare.
På något sätt tycker jag att det är viktigt att skilja verklighet och fantasy på även om fantasyn man skriver kan ha information och insperation från IRL :P

Frida
2009-06-27, 23:33

#6 Det kan nog stämma, jag har faktiskt inte tagit mig tid att titta in just det forumet. Det finns ju så många sajter på iFokus nu att det är svårt att hålla koll på alla. Vi får se vad vi på Fantasy lyckas åstadkomma, vi vill ju att våra medlemmar ska kunna få läsa om sådant de finner intressant. Du är hjärtligt välkommen att skriva artiklar i ämnet om du känner dig manad. PMa sajtvärden, mig eller någon av de adnra medarbetarna så ska vi kunna ordna skrivrättigheter åt dig.

Värdinna på Fantasy

Gunpowdersmoke
2009-06-28, 01:58

Okej ska se när jag lyckas få ihop något som kan vara värt att veta :) Jag tittade runt på det forumet och tycker nog att det inte passar in i fantasy ^^ men visst jag kan säkert skriva ihop något så får vi se om ni tycker det är bra nog.

Upp till toppen