Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 3733 ggr
Fridelini
2008-11-06, 20:27

Hjälp med fantasynovell

I skolan är vi tvungna att skriva en fantasynovell. Jag har absolut ingen inspiration eller några som helst idéer vad jag ska skriva om! Behöver hjälp och förslag NU!

leja
2008-11-07, 10:18

Oj, vad gillar du, Du kan ta och skriva efter en bok du gillar. eller hitta på en egen historia. Finns en länk här där vi skrivit var sitt avsnitt. Där får du väl låna om du vill.

Om inte annat kan du väl skriva om att möta ett väsen i skogen, typ troll, älvor, näcken osv Finns bra artiklar här om olika varelser.

Själv har jag typ ett dussin påbörjade förslag och ideer som aldrig blivit skrivna. Så ideer har jag, men inte tålamodet att skriva. Men en sån som hur skulle du uppföra dig i en medeltida värd där det finns mag? Vad skulle hända om du blev förflyttad i tiden? Vilken typ av hjälte skulle du gilla och i vilken miljö skulle denna befinna sig i?

Tillräckligt med ideer??

Lycka till.

Vad ska man ha som signatur tro?

Effie
2008-11-09, 15:21

Och fantasy måste ju inte vara medeltida, måste inte vara alver och drakar…Jag har läst fantasy om katter med telepatisk kontakt med sina ägare, om personer som försvunnit in i ett spel, personer vars minne fungerar baklänges, alltså minns framtiden men inte det förflutna, om världar med mytologiska varelser som går att nå från vår värld om man vet hur… mycket sånt där som kan svara på frågan "vad skulle hända om det var så här…?". Om alla människor kunde flyga, hur skulle städerna se ut då? Och om inte alla kunde det, vilka problem skulle man få? Skulle den ena räknas som bättre än den andra? Typ.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen