Etikett11-spel
Läst 3380 ggr
mackeNR1
2007-12-08, 22:44

Fantasy spel?

Vad e det bästa fantasy spelet ni har spelat ??

Jag tycker att final fantasy spelen ser skitroliga ut

Men de har ju aldrig blivit att spela dom xD

EmmaG
2007-12-08, 23:56

Nu är ju inte jag ngt för PCspel egentligen, utan tacka vet jag goa Supernintendo & Alladdin Razz
Men på PC finns det faktiskt ett jag fastnat för..Och det är Black & White!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
2007-12-09, 19:20

Det är nog Zelda: Ocarina of Time som är favorit hos mig, iaf bland de få som jag spelat.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

virre_erriv
2007-12-12, 11:12

fanns det inte en favouritspelstråd?

iofs här var det direkt fantasyspel…

så jag får säga Blood Bowl då (när det gäller brädspel iaf)

skrellet
2008-01-11, 10:20

figurspel: blood bowl, wh: fantasy battles, wh: 40k, mordheim, gorkamorka.

rollspel: Dungeons and dragons, eon, mutant, neotech 

just nu är jag bara aktiv att spela blood bowl och eon. ska dra igång en d&d-kampanj innom kort :)

TerriZue
2008-01-15, 09:08

Har inte spelat så mycket spel över huvud taget men har spelat Zelda (nybörjare) men i alla fall och så har jag spelat Folklore på ps3.

Än så länge föredrar jag Folklore, det är jättekul men historien är lite komplicerad än så länge… det är mycket människor att prata med och det blir mycket dialoger i början… speciellt eftersom man spelar med två karaktärer som får se två olika vinklar av historien och som måste ta hjälp av varandra för att lösa mysteriet i slutänden…

Sen tycker jag mycket om (det är väl i och för sig inget fantasy-spel men i alla fall) Asassins Creed. Det är helt otroligt roligt, grafiken och rörelserna är helt otroliga och man kan ta sig precis vart man vill i fyra olika storstäder. (Utspelas under medeltiden tror jag). Det är defenitivt ett spel man borde testa. Det rä också på ps3. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

CaithSith
2008-01-19, 22:08

Morrowind är underbart!

Annars är final fantasy och thief helt ok :)

[Theriss]
2008-01-22, 23:33

#1 Black & white är roligt men jag hade lite problem med att få mina gubbar att jobba istället för att dyrka mig hela tiden… =P Sen pajade datorn och jag orkade aldrig börja om igen. Man kanske ska ta och testa det igen nån dag. Lite drygt bara att gå igenom början varje gång man skulle spela.

EmmaG
2008-01-22, 23:47

#7 är det 2;an du tänker på då?

// Emma, aka Althea

Linda3046
2008-09-17, 23:01

Själv har jag inte kört så mycket fantasy spel (köper inte så mkt spel överhuvudtaget), men just nu kör jag Final fantasy lV till nintendo DS och jag tycker det är jättebra :)

denstore
2008-09-18, 13:07

Rollspel: WFRP, gamla reglerna, och D&D. Har spelat tjogvis med olika spel, men de här är de enda fantasy-spelen vi kommer tillbaka till. Pendragon är jättebra också, men frågan är iofs om det är fantasy.

Datorspel: Baldurs Gate (i sin helhet, I och II, med respektive expansion) är spelet som jag mäter alla andra datorspel mot. Bästa singleplayerspelet någonsin, i min mening. Neverwinter Nights I är det onlinespelet jag lagt ner mest tid på.

vimes
2008-09-18, 21:28

Svarar likt denstore.

Rollspel: Drakar och Demoner (-91), egentligen inte för att det är så bra, utan för att det var det man spelade helt enkelt. Jag vet inte om WW:s spelvärld World of Darkness räknas som fantasy, men det är en favorit på senare år. Mutant Chronicles har en speciellt plats i mitt hjärta, även här är det väl ett gränsfall (spelet kallas techno-fantasy).

Datorspel: Warcraft-serien (icke WoW dock), förståss. Diablo II är ju otroligt charmigt det också. Just nu spelar jag Elder Scrolls IV: Oblivion och det är underbart! Men absolut bäst är förståss: Zelda! Speciellt A Link To The Past och Ocarina of Time.

Sagakeramik
2008-09-19, 11:35

Zelda spelen är mina favoriter.

Secret of mana

day of the tentical, alltså inte helt ett fantasy spel, men så himla coolt i alla fall:)

Never winter nights är bra med.

The Discworld… knasigt spel:)

Settlers är ju himla bra med… men mer ett strategi spel.

Babas
2008-09-25, 17:06

typ final fatasy 7 eller kanse 5 men 3 är kul med men mitt favorit final fantasy är 10

Frida
2008-09-26, 11:56

Är det någon som har börjat spela Warhammer online? Spelet släpptes för en vecka sedan så någon har kanske spelat det. Här hemma har pojkvännen suttit de senaste veckorna och spelat som en tok (förbokade specialutgåvan och fick börja spela tidigare).

Har själv suttit lite med det och det verkar helt ok. Inte så mycket annorlunda från WoW vad gäller kontroller och liknande men det är mycket snyggare gjort.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
2008-09-29, 14:59

Det som jag tyckte var trist med Warhammer Online när jag kollade på det, var att det mer eller mindre totalt brutit med originalreglerna. Nu känns det som att man bara har köpt namnrättigheterna för att attrahera en massa gamla WFB och WFRP-spelare, som jag själv. Och för övrigt är jag som vanligt skeptisk till alla spel som man betalar månadsmässigt för.

Saqin
2008-10-03, 20:37

Oblivion är helt klart mitt favorit spel, det är fortsättningen efter Morrowind eller vad man ska säga. Osjälv har jag bara lyckats komma någon vart med Oblivion.

Azmaria
2008-10-09, 00:09

lord of the ring online, shadows of angmar

B)

Make Pasta not War, Vee~

lolomaten3000
2008-10-12, 21:41

harypotter och spore*Skrattande

*spore: du gör en figur som ser ut t.e.x så här och sedan kör du vidare och blir större, bygger städer, utveklas, taöver planeter, allt!

EmmaG
2008-10-13, 13:16

#18 Spore <3

// Emma, aka Althea

Molle08
2008-10-20, 13:08

Harry Potter på Pc och PS2

Buffy  PS2

Dark Angel PS2

BloodRayne 2 PS2

Guldkompassen PS2

Raldor
2008-10-28, 03:09

För mig är det Dungeons & Dragons som gäller. Har provat några andra men det är bara D&D som fastnat.

Raldor
2008-10-28, 03:12

#10 Kul att se att fler byggers håller på med rollspel. Vi verkar dessutom ha gemensam smak när det gäller spel.

Hur är det med figurmålning? Håller du på med det också?

Saqin
2008-10-30, 11:52

Nu har jag också börjat spela Thief-Deadly Shadows, och Guild Wars.

denstore
2008-10-30, 19:46

#22 Njae, inga figurer de senaste tio åren. Dock så blir jag sugen ibland, men då är det mest rena utställningsfigurer, och inte spelfigurer som lockar.

Det finns andra blandmissbrukare, dock. Även Azgaron och Starhawk är rollspelare har jag för mig.

Upp till toppen