Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1451 ggr
LM
9/7/08, 5:10 PM

Böcker som gör sig på film?

Jag har precis läst ut Mörkrets vänstra hand av Ursula K.Leguin och tänkte att "shit, det här skulle göra sig bra som film".

Så blev jag givetvis nyfiken på vilka fantasy/science böcker ni tror skulle bli bra filmer?

Annons:
LM
9/7/08, 5:15 PM
#1

Jag lägger till några fler böcker jag tror skulle bli bra filmer:

* Tanith Lee - Bit inte solen (bara för att den är så tvistad)

* Trollkarlen från övärlden av Ursula K.Leguin (finns visserligen redan, men jag tänkte mig lite mer A-klass film som sagan om ringen Glad)

* Eddings böcker skulle nog göra sig bra som serier, tror jag!

* Likså Sagan om isfolket.

Effie
9/7/08, 5:42 PM
#2

Jag läste en bok för många många år sedan; "Röd måne svarta berg" vill jag minnas att den hette, av Joy Chant. Det enda jag överhuvudtaget minns av den var att jag tänkte att den skulle göra sig bättre som film.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

EmmaG
9/7/08, 7:46 PM
#3

Jag både vill & inte vill se Hobbs böcker som film. Man har ju sin egen bild av allting och jag är rädd för att det skulle bli så dåliga filmer att jag skulle kunna gråta Tungan ute

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

LM
9/8/08, 12:15 PM
#4

#3 Hobbs? Är det en författare jag har missat helt, vad skriver han/hon för typ av fantasy? Skulle man ta och köpa sig en sån bok kanske? Är på jakt efter en ny.

EmmaG
9/8/08, 12:49 PM
#5

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Migoff
9/8/08, 2:45 PM
#6

Parasit- vore helt underbar som film <3!

Annons:
Frida
9/9/08, 10:09 AM
#7

The lies of Locke Lamora

När jag läste boken kunde jag mycket väl kunna tänka mig den som film. Men nu när den faktiskt ska bli filmatiserad så tvekar jag.

Eddings skulle nog kunna gå att få till som en påkostad serie. Men de böckerna vill jag nog helst ha som just böcker. The redemption of Althalus däremot skulle nog faktiskt fungera som en långfilm eller två!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
9/9/08, 12:32 PM
#8

#7 Althalus tänkte jag lite med på faktiskt =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
9/9/08, 3:00 PM
#9

#8 Ja eller hur?! Det är fantasy men utan alla extra specialeffekter som kan vara krångliga att få till. För egentligen, vad är det mer än att "trolla fram" lite vardagsting samt springa omkring med arméer i korridorer? Flört

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Migoff
9/9/08, 4:55 PM
#10

Parasit är också lite värklig av sig. Handlar om 'äckta' vampyrer och sånt ^^

Xanon
9/12/08, 6:02 PM
#11

Typ alla böcker av Elisabeth Chadwick…

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Sehvrin
9/12/08, 7:08 PM
#12

Anansi boys av Neil Gaiman tror jag skulle göra sig grymt bra på film, kan inte sätta fingret på varför, men senaste gången så tänkte jag nästan hela tiden på hur bra den skulle göra sig på film =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

vimes
9/14/08, 12:44 AM
#13

Dark Tower-eposet av Stephen King vore något (dock borde man stöka om lite i berättelsens disposition).

Annons:
denstore
9/14/08, 11:55 PM
#14

Hade man bara haft lite mer pengar, och mindre politisk ångest i svensk filmindustri, så borde man gjort en nyinspelning av Röde Orm. Hade kunnat bli en helt fantastisk film. Kräver dock att man följer boken, och inte försöker göra den till någon moderniserad tillrättalagd smörja.

Mille
9/20/08, 11:19 PM
#15

Jag skulle vilja se Hobbs liveshiptraders som film. Kommer antagligen tycka att den är helt olik boken och att de gör helt fel i vissa scener, som med alla filmatiseringar. Mne jag skulle ändå vilja se hur den skulle se ut som film (eller helst 3 filmer då)

Molle08
10/12/08, 3:29 PM
#16

LM

Sagan om isfolket har redan kommit ut som film eller dokumentär som det heter.

EmmaG
10/13/08, 1:17 PM
#17

Goda omen kunde ju va kul =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Upp till toppen
Annons: