Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1610 ggr
Frida
2007-12-19 13:01

The hobbit blir film

Igår blev det offentligt: The hobbit kommer göras som två filmer med planerad release 2010 och 2011. Betryggande nog kommer Peter Jackson även att vara inblandad i dessa filmer tillsammans med hustrun Fran Walch. Pressreleasen från New Line Cinema går att läsa här.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
EmmaG
2007-12-19 13:36
#1

Åh, läste precis detta på Aftonbladets text-tv!
Så långt till 2010 bara :-S
Men jag är faktiskt lite förvånad över att det blir 2 filmer av den lilla boken.. Jo, det händer en del men det går att trycka ihop på 1 film.
Men kanske blir resultatet bättre & mer djupgående på 2 filmer..?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
2008-05-12 22:37
#2

Del Toro (mannen bakom Pans labyrint) ska ju göra Bilbo är de klart - vad tror ni om detta. Bu eller bä?
Jag vågar inte säga varken eller. De kan bli skitbra likväl som totalt kasst, men jag får medge att jag är väldigt nyfiken på hur de kommer bli med Del Toro bakom ratten

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ijin
2008-05-13 16:32
#3

OH YEAH OH YEAH;) Del toro är bra…

Pans Labyrint är ju en jäävligt bra film, så tycker att bilbo borde bli bra med…

Fantastik
2008-05-13 16:45
#4

Jag är ytterst kluven till att Bilbo flmatiseras… Följer man boken, så blir det en stor kontrast mot LOtR-filmerna, anpassar man Bilbo till LOtR så kommer mycket av känslan i Bilbo att försvinna.

Bilbo är en naivistiskt skriven bok, avsedd för barn, där LOtR är en mycket mörkare historia skriven för vuxna. Det är ingen lätt ekvation att lösa, vem som än ska göra manus eller regi.

Personligen hade jag föredragit att peter jacksons skugga inte föll alls över Bilbo som film, och att man valt helt nya skådespelare och följt boken troget vad det gäller språk och känsla.

Elelr att man inte filmade den alls!

Tiril
2008-05-13 22:45
#5

Jag är också lite kluven till att göra en film av Bilbo. Det kommer säkert (som LotR) bli en jättebra film, men den kommer förmodligen inte alls bli som jag föreställde mig när jag läste boken.

Sen kan det ju bli svårt för Jackson att knyta ihop böckerna på ett bra sätt så personer som inte har läst böckerna kan förstå, utan att göra om alldeles för mycket.

Men visst skulle det vara spännande… När den kommer på bio kommer jag skynda mig att se den.

EmmaG
2008-05-13 23:12
#6

#5 Fast de blev ju Del Toro som gör den ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Ijin
2008-05-14 20:34
#7

Ja, och det tror jag är förbannat bra, för bilbo är lite "gladare" än lotr, men han kan nog ge den en rätt mörk kontrast;)

Josefinee
2008-05-17 23:15
#8

Läser boken nu och den är himla bra när den väl tagit fart, så en fiml ser jag fram emot =D

Azmaria
2008-05-18 01:05
#9

ska bli intressant att se den som film :)

Make Pasta not War, Vee~

moondancer
2008-05-26 00:08
#10

Tror att den kan bli en bättre film än sagan om ringen-trilogin

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
2008-05-26 01:12
#11

#10 Jag tar de som att du inte har så mkt till övers för LOTR? ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

vitvargen
2008-07-31 22:35
#12

LOTR är och förblir en milstolpe i genren fantasy film. Bilbo är jättekul att jackson tar sig an, men det finns ju fler böcker som Tolkien har skrivit och som jag tror skulle bli mer än en trevlig upplevelse på vita duken. Det ända som grämer mig är att behöva vänta på att få se Bilbo.

moondancer
2008-08-01 11:10
#13

#11 LOTR saknar mycket av dom scener som jag gillade i boken, vilket drar ner betyget ganska mycket. Trots det är det en bra trilogi, men tror ändå att 'Bilbo' har mycket potential. (En kortare bok dessutom, vilket gör att dom kan ha med mer av vad som hände i boken)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: