Etikett02-film-serier
Läst 2572 ggr
Nina
2007-10-06, 04:33

Pans Labyrint

Har någon här sett filmen? Den är spansk.

Är litet osöker på namnet, men den börjar med Pans iaf :P

zzaga
2007-10-06, 12:08

Jag har sett den. Himla bra. Lite läskig också.

EmmaG
2007-10-06, 12:34

Har sett den & dvd'n står så fint i min bokhylla =)
Nu var det ett tag sen jag såg den så jag kommer inte ihåg så mkt så jag får nog se den snart igen..
Men jag tucker fortfarande att han med ögonen i nävarna är skitläskig! *kissar på mig av rädsla*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

zeretki
2007-10-06, 14:14

Har inte sett än men ska! Har hört att den ska vara lite mer vuxen än dom flesta Fantasyfilmer… Vad det nu betyder? ;)

Nina
2007-10-06, 16:15

Ja, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. den är väldigt speciell. Bra var den men den ger mig en konstig kännsla.

EmmaJ: Han var verkligen hemsk :)

KickanW
2007-10-06, 18:05

Jag har sett den och gillar den jättemycket. Perfekt blandning av realism och saga.
Självklart har jag några saker jag velat var annorlunda… Men jag är sjukt kräsen också.

Belial
2007-10-06, 21:11

Rumskompisen kikade på den förut. Han är en av utvalda få (2) personer som får läsa saker som jag skriver. Han sa att "det här känns som något som du skulle kunna skrivit!". Jag vart direkt nyfiken och hoppade in när äckel-monstret som EmmaJ nämnde var med. Jag höll på att s**** ner mej. Dagen efter såg jag filmen själv och vart förälskad i både filmen och Pan! Är fortfarande lite mallig för kommentaren jag fick av rumskompisen, också. ^^

Fallande
2007-10-06, 23:57

Jag har sett den och jag och min kompis var lite skeptiska, vi hade hyrt filmen utan att veta at den var spansk. Vi trodde den var engelsk men vi blev förälskade och kunde inte titta bort en sekund. Mycker bra film

EmmaG
2007-10-07, 02:15

Jag gillar att den är på orginalspråket!
Du har jag bara sett en till icke amerkansk/engelsk film, och det är Nochnoi dozor (night wath), på ryska alltså! Gillade oxå jättemkt då jag tycker det ryska språket är så fascinerande & skulle vilja kunna det själv =)

// Emma, aka Althea

zeretki
2007-10-07, 16:22

#8  Argh, Nightwatch är så SUPERBRA! Det kommer en fortsättning nu. :) Daywatch tror jag den heter. Sen kommer den sista delen…

Fy vilken bra "magi"film! :D Magisk realism. Mmmm! :D

Twister
2007-10-07, 19:57

Älskar Pans laburint! Tycker faktiskt det är en av de bästa fantasyfilmerna som gjorts. Såg den i går faktiskt. ^^

Vaggvisan som pigan, (minns ingte riktigt vad dte var hon hette, ngt på G tror jag…) sjöng är så vackar också! <3

Han med ögonen i nävarna är skiiit äcklig! Här är han dock numera känd som "kyckligmannen", ni måste ju så likheterna! xD

Tintaglia
2007-10-10, 19:05

Nu har jag också sett den - och vilken film!  Otäck, sorglig, spännande, vacker, fantasieggande…. satt helt trollbunden och när den var slut kändes det som "oj, redan?" Jag går och gnolar på vaggvisan och planerar att se den snart igen.

Frida
2007-11-22, 12:12

Sitter och tittar på filmen nu - fy 17 va äcklig. Jag är inte den som backar i första taget men jag tror jag lägger ner tittandet nu till förmån för en lite "bättre" film medan jag broderar *ryser*

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
2007-11-22, 12:22

Men du måste se den tramptass!

// Emma, aka Althea

Frida
2007-11-22, 12:46

Jag gav upp efter 37 minuter, när paddan vände ut och in på magen blev det för mycket *urk* Får kanske ta resten en dag när jag inte sitter med näsan i broderiet eftersom det är lite svårt att hänga med i handlingen eftersom de talar spanska. Engelska och tyska filmer går an att titta på när man broderar eftersom jag förstår vad de säger utan att titta på texten hela tiden.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Quellii]
2007-11-22, 21:02

Jaa, jag har sett den, jättebra! :)

Kristall
2007-11-25, 00:03

Jag har sett den, min mamma hyrde den nån gång för inte så länge sen. Hon trodde att det var på engelska och barntillåten (brorsan gillar inte överdrivna skräckfilmer). Fast hon började tvivla när scenen han där med ögonen i händerna började. Fy vad äcklig förresten. Sen kollade jag fodralet och - oj, det var visst 15 års åldersgräns. Jag gillade storyn och filmen var bra gjord, men hade ganska hemska scener :S

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Inanna
2007-11-25, 01:18

Hej,

har inte utforskat "i fokus" fullständigt och hittade först nu till "fantasy"…

Pans L tyckte jag MYCKET om: fint att den både skildrar en realistisk historia parallellt med den en fantasyvärld. Hur mycket händer i huvudpersonens huvud?

loreena
2007-11-27, 23:11

Det verkar som att jag hamnar att titta filmen i alla fall.. Lånade den av en bekant men tänkte "spola" den direkt när jag insåg att den var spansk.. Jag är inte van att titta annat än svenskt eller engelskt.. Jag skall ge den ett försök i alla fall.. Men jag är mycket skeptisk.. Får återkomma när jag sett den

EmmaG
2007-11-28, 16:18

#18 Innan jag såg Pan hade jag sett Nochnoi dozor som är på ryska.. Annars ser jag oxå bara engelska (och nån enstaka gång svenska) Men det behöver väl inte va nåt hinder?
Jag gillade både när det var ryska & spanska i dom 2 filmerna!
Men man får ju anstänga sig lite mer att följa textremsorna då. När det är engelska filmer så både lyssnar man & förstår språket samtidigt som man läser textremsan..

Jo, på't igen loreena!

// Emma, aka Althea

Linn
2007-12-03, 17:03

Me LOVE! Den där figuren med ögonen i händerna, finns inte den med i andra filmer också? läskig var den där figuren i alla fall. Finns det något namn på den?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Telefonkontakt
2007-12-04, 20:17

Himla opassande att ha sex till när han slår in näsan med en flaska..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

EmmaG
2007-12-04, 21:45

#21 Inte så uppkåtande alltså?*asg*

// Emma, aka Althea

Telefonkontakt
2007-12-04, 22:36

#22 usch nej. Råkade slå på tvn mitt under trevligheterna, kan lova att trevligheterna tvärdog på stört :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

TacoBelle
2007-12-08, 21:06

Jag är kräsen när det gäller filmer och speciellt om jag fått för höga förväntningar på filmen innan. Jag trodde att Pans Labyrint skulle vara bättre. Visst den var väldigt vacker, skickligt gjord och spännande. Men jag trodde att det skulle vara mer fantasy i den. Tyckte att det var väldigt lite fantasy i filmen och att fantasydelarna inte alls var läskiga. De läskiga delarna var de verkliga (nässcenen och tortyren).

svava
2007-12-09, 21:05

jag tycker att den är så fin i sina figurer.
Den faunen är inte alls dum. Jag ska ha honom på en dörr i min lägenhet. Det blir skit läckert.

[tiiia]
2007-12-12, 19:31

Gillade verkligen den filmen. :) Den är verkligen sevärd :P

Ixatrixa
2008-03-03, 10:48

En sådan härlig film…såg den utan förväntningar och blev glatt överaskad

Ijin
2008-03-03, 17:05

Den är en riktigt bra film, det är allt jag kan säga=)

samster
2008-03-07, 12:01

den e bra men en annorlunda film =) men på ett bra sätt!

Upp till toppen