Etikett02-film-serier
Läst 1275 ggr
EmmaG
2007-11-06, 21:36

Beowulf blir film

Sagan om Beowulf är en gammal engelsk epos som skrevs nångång mellan 700-1000-talet. Mer om historien kan du läsa här

Snart så släpps iaf Beowulf på vita duken! 16 Nov i USA & 30 Nov i Sverige.
Drottningen av plutande läppar, a.k.a Angelina Jolie spelar en av rollerna i filmen..

Jag är faktiskt ölite nyfiken på hur den kommer va..

http://www.beowulfmovie.com/

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hallonsaft
2007-11-06, 21:51

Du vet väl att Beowulf har filmatiserats minst två gånger tidigare. En från 1999 med Christopher Lambert och en från.. hmm.. vet inte när, men det är någon futuristisk jättedålig version som sög rikgit mycket.

Jag hoppas dock att den nye filmen blir bättre än de som jag sett förut.

EmmaG
2007-11-06, 22:07

haha, nä det visste jag inte

// Emma, aka Althea

EmmaG
2007-11-10, 23:08

*putt*
Vad tror ni andra? =)

// Emma, aka Althea

Sehvrin
2007-11-11, 11:53

Jag är inte överförtjust i att den blir animerad i den stilen. Jag tycker att ska man animera något så behöver det inte se så verkligt ut som det gör där, det blir mest irriterande då man stör sig på detaljerna.

Sen så är jag ändå lite intresserad av den eftersom Neil Gaiman haft ett finger med i spelet, men jag kommer förmodligen inte se den på bio.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Frida
2008-01-22, 23:15

Nu har jag sett filmen och kan meddela att båda jag och pojkvän blev besvikna. Inte för själva filmen som sådan utan för att det var så dåligt skådespeleri emellanåt. Sedan såg vi en version som såg ännu mer animerad ut än vad originalfilmen gör *host* stuffies nedladdning *host*
Men ja, den är faktiskt värd att titta på en gång. Om inte annat för att man i alla fall ska kunna säga att man redan har sett den och slipper göra det igen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
2008-01-22, 23:45

Vi ska se den nu i dagarna har vi tänkt så får man väl se vad man tycker..

// Emma, aka Althea

TerriZue
2008-01-23, 20:48

Jag tyckte att filmen var riiiktigt bra! Jag blev grymt imponerad av hur bra gjord den var… först trodde jag inte på pojkvännen när han sa att den var animerad och jag var tvungen att anstränga mig för att se att den var det. Sedan syntes det visserligen att det var animerat men de hade verkligen gjort ett bra jobb med den.

Jag gillade historien också. Den var riktigt spännande, defenitivt värd att se om man tycker om fantasy! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

EmmaG
2008-01-24, 15:13

Då såg man den igår då..
Och jaggillade inte att den var animerad! Evil or Very Mad
Det var för tydligt på dom flesta personer. Bara det gjorde filmen genast rätt slätstruken tycker jag.
Gillar man historien så kan man läsa det riktiga eposet, det gör sig nog bättre.

.:SPOILER kommer nu:.

Jag är inte så där jätteinsatt i kvädet, men är det så att kungen är far till Grendel, och senare att Beowulf är far till draken?
Jag har ju bara läst sammandrag av kvädet, och har inte alls fått den bilden..?

// Emma, aka Althea

Frida
2008-01-24, 15:47

#8 Helt rätt förstått angående fäder och söner.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen