Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 3925 ggr
EmmaG
2007-09-26, 15:47

Målar du?

Målar, ritar, skapar du ngt fantasyrelaterat?
Visa gärna upp de då!

Här är en keramikdrake jag gjort

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
2007-09-26, 15:49

Denna är ej fixad i PS!
Karvad i linoleum & tryckt på papper.. 

// Emma, aka Althea

EmmaG
2007-09-26, 15:52

En annan variant.. Dessa varelser skapade jag för några år sen.. Dessa 2 som jag visar upp här skall va stilrena & skall användas till diverse trycksaker på mitt bröllop.
På denna som är fixad i PS så ser man att linjerna fortfarande ör "plumpa" & ojämna…vilket oxå är med mening =)

// Emma, aka Althea

KarolinaNowak
2007-09-26, 19:36

Mycket fina "Varelser & Målningar", draken i keramik är helt fantastisk! Mycket bra jobbat. Önskar jag själv kunde måla antingen förhand eller i PS, men tyvärr har jag ingen kunskap om det.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

EmmaG
2007-09-26, 22:55

Tack så mkt!
Det tog många svärord innan den draken blev bra kan säga Generad
Tyvärr gick den sönder på ett par ställen i ugnen, det ser man på "öronen" och även svanstippen saknas tråkigt nog

// Emma, aka Althea

Nidnal
2007-09-27, 16:50

Jag tecknar en del, fast nu är jag tyvärr inne i en period när jag inte riktigt har lust.

En länk till mitt Elfwood-galleri: http://www.elfwood.com/art/n/i/nidnal/bird.jpg.html

Åh vilken vacker drake du har gjort Emma!

EmmaG
2007-09-27, 17:01

Tack Nidnal! Ska ta en kik i ditt galleri =)

// Emma, aka Althea

EmmaG
2007-09-27, 17:04

Nidnal, din "råttängel" är så underbar!

// Emma, aka Althea

Nidnal
2007-09-27, 17:19

Tack :) Han är en av mina favoriter också! Fast jag är lite sur över att pappret tog slut så jag fick inte med riktigt allt…

Twister
2007-09-27, 20:06

Va duktiga alla är!

ÄLSKAR själv att skapa. Vare sig det hanlar om att teckna, sy, snickra fota o.s.v.

En bild jag håller på med just nu. Hänger ihop med en bok jag skriver, om boken nu någonsin kommer bli klar. xD

Twister
2007-09-27, 22:02

Och en till bild som hör ihop med boken

Twister
2007-09-27, 22:06

Och ett foto också. =)

Nidnal
2007-09-28, 01:07

#10 Snyggt med vecken i kläderna!

EmmaG
2007-09-28, 22:14

Jättesnyggt Twister!

// Emma, aka Althea

EmmaG
2007-10-03, 23:15

*putt*

// Emma, aka Althea

Frida
2007-10-04, 19:01

Har gjort en söt liten röd drake i FIMO lera men naturligtvis har jag ingen bild på datorn och kameran är stendöd. Men jag har en annan "drake" i tyg att visa upp. Han skulle fått vingar också men jag hittade inte möstret jag var ute efter (för vingarna) och jag har inte tagit mig tid att göra det på frihand. Har döpt honom till Garath, svårt att gissa varifrån jag fick inspirationen till det namnet Oskyldig

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Theriss]
2007-10-05, 00:07

Har målat en oljemålning med två enhörningar som blev hyfsad men kunde blivit bättre (för ljus bakgrund).

Sehvrin
2007-10-18, 16:40

Jag ritar en hel del, men mest blir det kladd i föreläsningsblocken. Här är min sida på deviantart, men förtillfället uppdateras den inte så ofta, men det finns ju en del bilder i mitt galleri ändå =)

#0 Jättefin keramikdrake =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
2007-11-10, 23:10

*putt*

// Emma, aka Althea

loreena
2007-11-11, 15:02

Vad duktiga ni är. Fin drake Emma. Säkert svår att göra. Din drake var också gullig tramptass. Och så gillade jag enhörningen och flcikan med lyktan. Lite mystisk och man blir nyfiken på den där boken. Det verkar finnas många blivande fantasyförfattare här inne!Glad

Twister
2007-11-11, 15:32

Jätte fina bilder, du är duktig på att fota! =D

[Maria-Gerbiler]
2007-11-13, 00:04

Ni är ju riktiga konstnärer. :D

Jag lägger upp en liten bild jag målade på Halloween. Det är vampyren från Vampire Hunter D Bloodlust. Men jag har ju inte hittat på karaktärerna själv så det är väl lite fusk. :/

Eilonwy33
2007-11-13, 20:41

HAr en bild på…tja…jag vet itne riktigt, prins och prinsessa?? :D Den är nog tre fyra år gammal såd et är int en av de bästa, dock det enda som finns på datorn.

/Eilonwy

[Maria-Gerbiler]
2007-11-13, 21:50

#22 Den känner jag igen. :D Den är ju från Skönheten och Odjuret. Snyggt. :)

LM
LM 
2007-11-15, 14:44

Här är tre st. tavlor jag målat med oljefärger till min kille. Jag målade av omslaget på hans favoritböcker.

Dr Moreau´s ö av HG Wells

The tomb av Lovecraft

Eldfödd av Stephen King

Det är kul att skapa saker, men det kommer ofta på inspiration, talang finns inte :-)

LM
LM 
2007-11-15, 19:46

Här kommer en till jag är rätt nöjd med. Målade av från en almanacka, stoppade in i datorn och photoshopade den lite. Jag skulle vilja ha en sån beskyddare :-)
 Jag tycker det är svårt att måla från egen fantasi, jag målar mest av saker typ… hur inspireras ni till ert skapande?

Sehvrin
2007-11-15, 20:52

#25 Jag brukar väldigt sällan rita av saker, har helt enkelt inte det tålamodet. Vanligtvis kommer mina idéer från kladdar jag gör på föreläsningar eller liknande, och hur de hamnar i mitt huvud har jag inte koll på ^^'

Ibland blir jag inspirerad av serier/tv/sagor eller dylikt, men tyvärr stannar de idéerna just som idéer och fastnar aldrig på papper eller i datorn. Anledningen till att jag tvekar att göra fan art är att jag ofta känner att talangen inte räcker till, för man vill ju göra sina favoriter rättvisa. 

Sen händer det lite då och då att jag låter mina känslor får bestämma över mina händer, särskilt om jag är arg eller ledsen….

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
2007-11-15, 21:03

Själv så kan jag väldigt sällan måla rakt av från egna ideer..det blir inte bra helt enkelt.
Målar mkt hellre av saker

// Emma, aka Althea

Madde80
2007-11-20, 14:55

Jag blir ofta inspirerad av duktiga konstnärer, och försöker fånga samma känsla som de har, eller använda samma färgskalor. Mina bilder kan börja från ett foto av mig eller någon/t jag tycker är vacker/t. Jag har däremot svårt att avsluta bilder, de brukar hänga halvfärdiga ett tag i datorn (målar med ett digitalt ritbord direkt i datorn) innan jag lite slarvigt avslutar dem för att jag är trött på dem ^_^. Inge bra…

Här är min senaste bild som blivit färdig, en karaktär från en av mina bokidéer.

EmmaG
2007-11-20, 15:12

Som sa i hemsidetråden…så fint!

// Emma, aka Althea

Eilonwy33
2007-11-21, 23:28

#23 Tackelitack, jovisst, det är från Skönheten och odjuret! :D men den är rätt gammal, fyra-fem år eller nått sånt, men dock den enda jag har på datorn för tillfället…

Nemii
2007-11-28, 22:56

Jag älskar att rita, men har gjort ett stort uppehåll för tillfället. Vet inte riktigt varför.. Fast jag tvingade mig att rita denna bilden häromdan ;) Hehe
Har höjt kontrasterna lite i Photoshop så man ser vad det föreställer och så har jag lagt till den bruna tonen. Den såg så tråkig ut när den var svart-vit!
Denna är inte direkt Fantasy insprirerat (även om det mesta jag ritar är det) men det var den ända jag hade på datorn ^^

#28 din bild var jättehäftig! Blev riktigt avis, vill också ha ett ritbord! ^^

virre_erriv
2007-12-02, 03:07

skriver poesi, noveller m.m www.poeter.se/virre

målar figurer ibland också men det är allt.

Upp till toppen