Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2208 ggr
Afturelding
2015-09-28 16:00

Vilket magiskt yrke föredrar ni?

Jag inbillar mig ju att jag skulle ha varit något riktigt häftigt. Som auror, eller drakskötare, eller nekromantiker. Men jag hade nog gjort ungefär samma sak som jag gör nu, dvs sökt mig till läraryrket 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
tlover
2015-09-28 16:07
#1

Örtmagiker antagligen i samband med "apotekare".

Vilket nästan kunnat räknas som liknande jobb som jag har nu (jag har ju en tebutik)

l'm back

Valkyrija
2015-09-28 22:40
#2

Jag hade nog varit en krigare/spion av något slag! Möjligen också häxa och allt det innebär 😍

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Varga
2015-10-03 20:01
#3

Troligast någon form av magiker, men jag hade inte sagt nej till att jobba med drakar jag heller! ;)

Ellociraptor
2015-10-19 16:29
#4

Kanske häxa ELLER så hade jag varit som Newt Scamander och letat efter fantastiska vidunder. Kanske. Eller så hade jag haft en magisk variant av det jag är utbildad till (dvs GIS-tekniker) och gjort olika typer av förtrollade kartor. Nån kommer och ba "jag behöver en karta som kan tala om var det är störst chans att hitta en älvring" och jag ba "aha, låt mig ta en titt på de här tre kartorna jag har som visar älvornas migrationsmönster, medeltemperaturen i området och växtligheten …. mmm ja, genom att kombinera dem har jag kommit fram till att de här fyra punkterna är var du har störst chans att hitta en älvring den här månaden"

……hmmm okej jag tror jag älskar den här idén faktiskt. Där har ni mitt magiska yrke.

Upp till toppen
Annons: