Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1968 ggr
MyntareCarlsson
8/6/15, 7:57 PM

Rekvesita i Hobbit-Filmerna

Jag tittar på "Hobbit: The Desolation Of Smaug" och ser hur Bilbo trampar runt i allt Guld när han letar efter "The Arkenstone".  Han gräver och trampar och halkar bland guldmynten.

Om det nu fanns några mynt alls och allt inte varit datorgjort så borde de ju finnas någonstans.

Någon som vet vad filmbolagen gör med rekvisita från filmer? säljer, bränner eller ställer ut på museum?

En kul fråga att slänga ut!

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
Calcifer
8/6/15, 8:34 PM
#1

Rekvisita hamnar på lite olika ställen. Antingen kan det läggas på lager för att användas i andra filmer. Eller så förstörs det, ges till de som jobbat med filmen, säljs, osv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
8/11/15, 9:35 PM
#2

Det som gjordes till LotR vet jag blev förstört - hade en vän som blev anställd för att jobba med just det. Grymt slöseri på hantverk och pengar, tycker jag personligen.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Calcifer
8/11/15, 10:01 PM
#3

#2 Nja, allt blev inte det. En del finns kvar på Nya Zeeland och en del fick skådespelarna i gåva. Men det är rätt vanligt att man inte sparar det om man inte vet att det kommer behövas snart. Vart skulle man förvara det, liksom?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
8/11/15, 10:41 PM
#4

#2 Jag sa heller inte allt…
Man kan sälja det och tjäna grymma pengar till välgörenhet?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ellociraptor
8/18/15, 12:34 PM
#5

Jag vet att skådespelaren Jed Brophy hade tillåtelse att stjäla så mycket props han kunde under scenerna, under förutsättningen att ingen såg honom. Hans karaktär, dvärgen Nori, är ju en tjuv, så de tyckte att det passade. En hel del av de där mynten (framför allt i scenen när de hittar Sting i trollgrottan) har han tagit med sig hem. :P

MyntareCarlsson
8/21/15, 4:46 PM
#6

Haha. Det var passande 😂.

Och aphäftigt!

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
Upp till toppen
Annons: