Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2117 ggr
Nikushimi
2/19/15, 9:08 PM

Avatar The Last Airbender

Tänkte göra en tråd där vi kan diskutera denna mästerliga fantasy serie. Och för er som inte sett den(Vilket de flesta nog har) så kommer här en kort sammanfattning av serien. Serien utspelar sig i en fantasyvärld där världen är uppdelad i fyra nation vilket representerar ett element som de kan kontrollera. Eld, Vatten, Luft och Jord. För längesedan levde dessa nationer i fred och harmoni fram tills de att Eldnationen startat krig mot resten av världen. Det sägs att endast Avataren den enda som har möjlighet att bemästra alla fyra element kan stoppa kriget. Oturligt nog försvann Avataren spårlöst och världen började tappa allt hopp om att besegra Eldnationen. Hundra år senare hittar syskonen Sokka och Katara den nya Avataren en ung pojke vid namn Aang fastfrusen i ett isblock och Avataren väcks till liv än en gång. Nu måste Aang tillsammans med sina nya vänner Katara och Sokka resa jorden runt för att bemästra alla fyra elementen för att slutligen göra upp med eldfursten. En uppgift som inte visar sig vara allt för lätt då de ständigt är jagade av Eldnationens unga prins Zuko som gör allt för att fånga Avataren. Ja det var väl allt man kan säga om handlingen. Själv tycker jag den är mästerligt gjord med starka och komplexa karaktärer med mycket karaktärsutveckling. Nu vill jag höra vad ni tycker om detta mästerverk.

Annons:
Jenny
2/19/15, 9:19 PM
#1

Åhh, jag har alltid älskat Avatar! Kollade på nickelodeon när jag var liten och trodde att de sade ''vända'' istället för ''bända'' :D hahaha

Kollade igenom hela ATLA och LOK nyligen! <:

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

Potatisen
2/20/15, 9:06 AM
#2

Håller på att kolla igen om den igen nu och minnerna från barndomen är tydliga. Jag tycker att serien har en bra story och den är snyggt tecknad och animerad. Dessutom är Katara, Toph och Suki strålande förebilder. Det enda jag inte gillar är att Katara och Aang blir tillsammans, då jag tycker att hon känns lite som Aangs mamma ibland.

Upp till toppen
Annons: