Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 4922 ggr
bootydweller
2014-12-08, 17:54

Rollspel

Någon därute som skulle vara intresserad av att rolla Fantasy eller djur? 

Sharoone är under konstuktion och om någon är intresserad av att följa upp det så ger jag info allt eftersom. Här rollar vi magiker, sjöväsen, skepnadsskiftare och drakar med mera.
Apocalyptos.proboards.com (gamla Weddigreen, en föregångare till dagens kända rollspelssidor) är öppet och relativt aktivt. Bör tillägga att vildhäst rollas här.

Tradingfin83
2015-01-02, 12:56

Hej,

Länge velat testa rollspel. Dock aldrig kommit i gång eller haft nån som har kunnat presentera rollspelens-värld för mig.

Berätta gärna mera om Sharoon, genom meddelande eller här i tråden.

bootydweller
2015-01-19, 01:08

Åh vad glad jag blir! Det är litterärt rollspel vilket innebär att man skriver om sin karaktär; vad den gör och vad den känner. Han eller hon. Drake, vampyr, skepnadsskiftare, alv eller magiker bland annat. Man kan fylla ut med miljöbeskrivningar och det är inte så knepigt om man bara kommer in i det. Sharoone i sig är ett rike där fantasin får spela fritt. För att vara ärlig har jag aldrig sett något liknande då jag mest rollspelat djur och inte fått utlopp för fantasin som de senaste veckorna på sharoone. Jag började med att skapa en sjöjungfru som nu är störtkär i en magiker och de besökte ett undervattensspa tillsammans och klyschigt som det låter tog de med sig en skatt från ett vrak också. Fantasin får spela fritt och det är det jag gillar med sharoone. Sharoone sammanfattat av administratören: "Sharoone är kort sagt en fantasy rollspels-hemsida. Men det som skiljer sig Sharoone från de andra fantasy rs-sidorna är att här kan du t.ex. inte bara vara vampyr eller alv. Sharoone är så mycket mer. Här kan du vara allt från vampyr, alv, varulv och människa till sjöväsen, sagohäst, demon och drake. Varje art har sitt egna kungadöme, som t.ex. Charmander är drakarnas kungadöme. Men en drake kan även vara en slav hos en människa i Faraway land, styrt av magikerna. Med det sagt kan man välja olika yrken som t.ex. pirateri, jägare eller varför inte strippare? Dessutom får man välja sitt egna vapen, sitt egna elixir och ett eget husdjur! Allt är möjligt här i Sharoone, frågan är bara om du vågar ge dig in i det hela?"

Tradingfin83
2015-01-19, 04:07

Tack för ditt svar och informationen. Låter intressant. =) Hur sätter man igång då? Vad är första steget så att säga?

bootydweller
2015-01-19, 12:29

Åh, jag är överlycklig över att du är intresserad!

Första steget är att skapa en profil på sidan; sharoone.proboards.com

Därifrån kan du skriva information samt lägga till bilder (länkar som slutar på .jpg och .gif och .png) via "Min karaktär -> Edit profile (till höger) -> Inställningar (Vänster)"

Jag kan hjälpa dig nämare med bilder och informerar om de arter (som går att läsa om i flikarna) som det inte står något om ännu, och vad som helst när du kommit igång med ett konto. Jag kan ordna musik och så vidare. Har du Skype?

"Sharoone är kort sagt en fantasy-rollspelshemsida. Varje konto man skapar är baserade på en karaktär och alltså inte dig själv. När man skapar ett till konto, en ny karaktär, registrerar man sig med samma e-post som tidigare och på så sätt samlar man alla sina karaktärer under en e-postadress. 

Man kan spela allt från människa till magiker till drake till sjöväsen osv. Varje art står inne på "Arter" så gå in där och kika innan du bestämmer dig till 100%. Längre ner på varje art står det vilket Kungadöme de tillhör. Det är vilket kungadöme just den arten styr; så din karaktär måste inte tillhöra detta kungadöme. 

T.ex. Charmander är drakarnas kungadöme. Men din drake kan tillhöra magikernas kungadöme Faraway Land och till exempel vara slav på Hogwarts eller åt en rik handelsman. Med det sagt har alla karaktärer även egna yrken. Man kan välja sånt som äventyrare, eget pyssel, pirateri, hemmafru och mycket mer. Dessutom kan de välja sitt eget elixir och ha ett husdjur om de vill. 

Åldersgränsen på hemsidan är lagd på MINST 15 år och helst äldre. Detta på grund av att det finns många äldre och erfarna rollspelare på denna hemsida. Mycket av det ni ser utifrån är bara ett sorts skal till Sharoone då den verkliga magin bara visas för de som vill engagera sig i den. Alltså syns bara det nödvändiga utifrån och t.ex. inte rollspelen. 

Vid frågor utan att ha registrerat er själva kan ni höra av er till mig, Admin, genom att gå till "Sharoone" fliken, välja "FRÅGESTÄLLNINGAR", och sen skapa en tråd (heter även rollspel) som gäst genom att trycka på "Create Thread". "

bootydweller
2015-01-19, 12:33

Du behöver inte ha Skype förresten. Jag kan hålla mig aktiv på iFokus så kan du ställa frågorna här. :)

Tradingfin83
2015-01-19, 18:07

Konto fixat. Jo, har Skype…eller drog ner det nu. :)

bootydweller
2015-01-20, 02:07

Perfekt! Har du lust att skicka ditt Skype-namn sedan, i PM på iFokus? Det är så lätt att kommunicera via Skype!

bootydweller
2015-01-20, 02:15

Skickade ett meddelande till dig på sidan. 😊

[AmandaBorg]
2015-01-26, 22:57

Jag tänkte bara berätta att jag precis blev medlem på Sharoone. 😃 
(Förövrigt har jag aldrig i hela mitt liv hållit på med någon form av rollspel.)

bootydweller
2015-01-27, 04:21

Åh vad kul! Vad heter du där? Jag kan självfallet guida dig lite ^^

[AmandaBorg]
2015-01-27, 12:33

#10 Tariana 😎

bootydweller
2015-01-27, 16:53

Åh, är det du! Toppen!

bootydweller
2015-01-27, 17:56

Jag har i meddelanden på Sharoone försökt beskriva hur man lägger upp bilder i profilen ;)

Hoppas att det hjälper!

Blodfot
2015-01-29, 19:42

Jag vill vara med!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

bootydweller
2015-01-29, 20:56

#14 Åhhh, vad roligt! Har du rollspelat förut? 

Gå in på sharoone.proboards.com och skapa en profil (om du inte har gjort det) och så kan jag vägleda dig lite på både iFokus och sidan.

Har du läst denna tråd förresten?

Upp till toppen