Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1660 ggr
Frida
5/26/13, 9:23 AM

Vilken är din fantasykälla?

När du ska läsa en ny fantasybok, varifrån har du då fått tag på den?

Om flera av svarsalternativen passar in på dig så välj det alternativ som oftast är din litteraturkälla. Kommentera gärna ditt svar med en motivering till varför du väljer att införskaffa din litteratur från just den källan.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
denstore
5/26/13, 11:00 AM
#1

Jag köper 90% av mina fantasyböcker från brittiska Amazon.

Brorsan och jag ger varandra fantasy i julklapp ibland.

Sehvrin
5/26/13, 12:26 PM
#2

Tror jag främst införskaffar nya fantasyböcker på Adlibris, då det är billigt, smidigt och de har ett stort utbud.

Men det är en lite knepig fråga, då jag framförallt köper serier mer än böcker.

Ska jag se till var jag har köpt flest nya fantasyböcker (då ej medräknat serierna) det gågna året så är det nog ändå på SF-bokhandeln. Mest för att jag känner mig "tvungen" att köpa något när jag är där (för jag är inte där så ofta) och det är ju dumt att inte utnyttja deras stora utbud.

Utöver det lånar jag från vänner, bibliotek och ibland köper jag begagnat. Sällan jag använder något av de andra alternativen.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Shanea
5/26/13, 5:10 PM
#3

På senaste tiden har det varit endast från sf-bokhandeln, när jag har vägarna förbi är det så mysigt att gå omkring därinne och priserna är helt okej. Utbudet är dessutom awesome, blir så inspirerad av att titta på böcker där, och man dessutom hitta gamla serier som inte rymms på den lilla fantasyhyllan i en vanlig bokaffär. I andra hand är det nog bokus hemsida och bibliotek som gäller.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Biadora
5/26/13, 8:31 PM
#4

Adlibris mest nu, då jag upptäckt att dom dels har lika bra utbud som SFbokhandeln men dels är lite billigare. Förut var det mest SFbokhandeln. Men egentligen borde jag börja låna på bibliotek igen, nu när det finns mycket fantasy där. Inte som för tio år sedan då det mesta fantasy man hittade var narnia o Sagan om ringen..

Shanea
5/26/13, 8:52 PM
#5

#4: Minns så tydligt mitt bibliotek i det lilla samhället jag växte upp förrän sådär nästan tio år sedan i alla fall, de hade en hylla med fantasy (size IKEA billy-hylla typ) och där fanns Robert Jordan, David Eddings, J.K Rowling, Tolkien, och Robin Hobb, läste ut majoriteten av dem rätt fort… ^^ Fast det vart grunden till mitt fantasyintresse så klagar egentligen inte, älskade den där hyllan.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Biadora
5/26/13, 8:59 PM
#6

#5 Min största bibloteksläsarperiod var när jag var runt 12-15. Minns att min bror fick våra föräldrar att köpa Eddings böcker. Men tog ytterligare 5 år innan jag såg dom för första gången på något bibliotek. :/

Men nu verkar det finnas jättermycket. Biblioteket i 'stan' där jag nu bor har flera rader hyllor. Hade för mig att när jag var dit 5år sedan var det i stort sett dom böcker du nämnt. Myycket deckare. o den enda mangan var typ ramna 1/2. ^^ Tiderna blir bätter.

Annons:
Potatisen
5/27/13, 7:39 AM
#7

Jag lånar myckt från biblioteket, då det finns ett stort utbud där. Annars köper jag från scifi- eller fantasybokhandeln.

Thaeri
5/27/13, 11:10 PM
#8

SF-bokhandeln måste jag säga. Jag lånar en del från stadsbiblioteket här i Lidköping också, men det är nog ändå ett förhållande av 3:1 mellan dem.

Då köper jag från den fysiska bokhandeln när jag är i Göteborg, inte över internet. Inget slår att gå runt och verkligen se böckerna på hyllan🙂Sen må det vara snäppet billigare på vissa internetbokhandlar, men de kan inte rekommendera böcker som passar just mig på samma sätt som personalen där kan.

[Zorita]
5/28/13, 10:46 AM
#9

Jag köper nästan allt från Amazon. Ibland besöker jag lokala bokhandlar med begagnade böcker, men just fantasy är svårt eftersom de bara brukar ha typ del två eller tre av alla serier.

smidi
6/16/13, 7:29 PM
#10

Går oftast runt och studerar fantasy-hyllorna på biblan, men det är inte sällan jag går och kollar in de nya böckerna på bokia😇

Angelica_89
8/6/13, 11:17 PM
#11

Amazon.com finns stort urval av fantasy där

Upp till toppen
Annons: