Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 3290 ggr
[HelwardMann]
2015-08-28 01:36

Ett litet förslag

När jag tittar i listan över de senaste inläggen på den här sajten, ser jag att på första sidan finns fortfarande inlägg som är en månad gamla. De flesta av dessa har färre än 10 svar, och flera har inga svar alls.

På Science Fiction iFokus är trafiken ännu lägre.

Tittar man utåt, så är Fantasy ofta kombinerat med Science Fiction, och även på Stack Exchange, som är ett av världens största nätverk, har man kombinerat Fantasy och SciFi till en gemensam sajt.

Förutom det uppenbara med att man får en högre aktivitet, genom att sajten blir lite bredare och attraherar en större publik, så överlappar ju Fantasy och SciFi, och det blir en sorts gråskala där man inte helt säkert kan säga om det är Fantasy eller SciFi. Jag har även fått för mig att publiken överlappar en del, och även om de flesta föredrar antingen det ena eller andra, så konsumerar de inte sällan med behållning även "den andra sidan".

Det här kanske är något som diskuterats tidigare, men jag vill kort och gott föreslå en sammanslagning av Fantasy iFokus och Science Fiction iFokus till en gemensam sajt. Jag tror det skulle vara bra för sajten, och därmed för medlemmarna.

Annons:
Valkyrija
2015-08-28 01:42
#1

Ja det är dessvärre väldigt låg aktivitet på sidan och jag har försökt få igång den men jag har brist på idéer. Att slå ihop sajterna hade nog kunnat funka men det tror jag medlemmarna på båda sajterna får vara med och bestämma om. Även om jag anser att Sci-Fi går under kategorin Fantasy så anser jag samtidigt att Sci-Fi inte är det som jag tänker på när jag tänker på Fantasy. Jag anser dock att medlemmarna ska få bestämma så vi kanske kan göra en omröstning på båda sajterna och se vad de tycker? :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Tjeja
2015-08-28 01:53
#2

Jag är inte medlem men jag gillar båda och röstar För en sammanslagning ändå.. om jag får!? hi hi 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[HelwardMann]
2015-08-28 01:55
#3

#1 Jag gick ur Science Fiction iFokus tidigare idag, just på grund den låga aktiviteten. I ärlighetens namn har jag inte skrivit mycket där själv heller. Men jag vill gärna ha en science fiction-sajt, och jag är beredd att gå med där igen, och även här då jag också uppskattar Fantasy.

Jag håller med om att medlemmarna ska vara med att bestämma om en eventuell sammanslagning. Det var därför jag skrev det som ett inlägg istället för ett PM till värden. Jag anser dock att undersökningen ska samköras mellan de berörda sajterna, och att det är ledningen som ska göra den, så därför skrev jag ett vanligt inlägg, inte en undersökning. Antagligen måste samkörningen ske manuellt, genom att värdarna för sajterna pratar med varandra, för jag gissar att det inte finns någon funktion för att länka resultaten från undersökningar på två sajter.

Valkyrija
2015-08-28 02:06
#4

Jag tänker mig att man kanske kan köra en omröstning här på Fantasy och så kan sajtvärden för Sci-Fi köra en där så ser vi ju hur resultatet blir :) Måste ju också prata med Niklas som är den huvudansvarige samt sajtvärden på Sci-Fi om han också är på den idéen. När jag pratat med Sci-Fi's Sajtvärd så kontaktar jag Niklas och om det är möjligt att slå samman sajterna så kör vi en omröstning. Låter det bra? :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[HelwardMann]
2015-08-28 02:07
#5

Kanon :)

Haku
2015-08-28 02:12
#6

#2 Håller med.

Annons:
Tjeja
2015-08-28 02:16
#7

Jag skulle gå med i den nya siten om d blev en hopslagning! I dagsläget är jag inte medlem på någon av de två sidorna.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Valkyrija
2015-08-28 02:18
#8

Jag har nu kontaktat Sci Fi's Sajtvärd och väntar på svar. Återkommer när jag vet mer. Jättebra att ni kommer med förslag! 😃🤗

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Haku
2015-08-28 02:20
#9

#7 Du skrev ju det redan i #2 ? :)

Tjeja
2015-08-28 08:19
#10

#9 ne läs igen. Det var nog din tolkning och min tanke i nr 2. Men sen ville jag förtydliga att det inte bara var en åsikt utan att jag förstås tänker mig att gå med på den nya siten i så fall också. ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Haku
2015-08-28 11:26
#11

#10 Du skrev i #2 "Jag är inte medlem men jag gillar båda och röstar För en sammanslagning ändå."

Och i #7 Skrev du "Jag skulle gå med i den nya siten om d blev en hopslagning! I dagsläget är jag inte medlem på någon av de två sidorna."

Alltså du skrev typ samma sak i båda inläggen oavsett om jag läser igen eller ej så nä inte min tolkning..

Valkyrija
2015-08-28 11:49
#12

Hörni! Nu avslutar vi den diskussionen 😉

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[HelwardMann]
2015-08-28 12:18
#13

Jag postade ju det här förslaget även på SciFi, och där har det uppkommit lite prat om det tekniska. Saker som man behöver ta med i beräkningarna när man tar ställning till mitt förslag.

http://sciencefiction.ifokus.se/discussions/55df9f95ce12c448260004bc-ett-litet-forslag?discussions-1

Annons:
Upp till toppen
Annons: