Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 2802 ggr
LianaStarCrystal
2015-08-05 01:04

Prolog till fantasydrama

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Den här gången tänkte jag dela med mig av prologen till filmen som min grupp arbetar med. Hoppas att texten kan locka några av er att medverka. Vi söker fortfarande skådespelare, statister och även personer bakom kameran.

Prologen:

För många år sedan, i en magisk dimension, föddes en prinsessa med mäktiga krafter. Hennes öde var att bära på den största kraften i universum, men ondskan var aldrig långt borta. Så fort hon föddes inleddes ett mörkt, skoningslöst krig som ödelade nästintill hela dimensionen. Nästan hela hennes familj dog, men hennes kusiner överlevde och även hennes farmor klarade sig. Efter kriget försvann prinsessan spårlöst och hennes föräldrar var nu döda.

Över sjutton år senare får vi se en brunhårig tjej i 17-årsåldern på sitt rum tillsammans med en väninna. Den sjuttonåriga Anastasia är inne på sitt rum med sin väninna Ida medan hon borstar håret. Plötsligt ser de ett mystiskt ljussken från Anastasias spegel som sedan visar en helt annan plats än hennes rum. Fyra kvinnor på den mystiska platsen ser ut att ha en riktigt intensiv och spänd diskussion. Ida är stum av förvåning och Anastasia ser helt hypnotiserad ut. Personerna på andra sidan spegeln lämnar sitt rum och spegeln blir normal igen. Flickorna förstår absolut ingenting, men Anastasia skyndar sig att återgå till att fixa sig. Ida vill inte släppa ämnet, men blir tvungen att ge med sig för att Anastasia vägrar att tala om det mer. De ger sig sedan iväg ut för att gå på bio och talar inte mer om det märkliga som precis hände.

På en annan plats får vi se fyra varelser iklädda mörka kappor med huvor som döljer deras ansikten. De står vid ett hologram av Anastasia och Ida medan de är i Anastasias rum. Två av varelserna har ett varsitt lysande kristallhalsband runt halsen, de andra två har en varsin brosch nära axeln. Broscherna varnar dem för faror, medan halsbanden känner av och kan stjäla riktigt stark magi. Ingen av varelserna förstår varför halsbanden eller broscherna reagerar så starkt på Anastasia, men de misstänker att hon är någon som riket sökt efter i många år. De bestämmer för att testa om Anastasia är den de söker, så de tänker störa flickorna lite genom att skapa ljud som enbart magiska varelser kan höra.

Ida och Anastasia har nu sett filmen, så de landar på en bänk i en park en bit från biografen. Då börjar Ida återigen tala om vad som hände i Anastasias rum med spegeln och även om andra mystiska saker som hänt på sistone. Innan de slutade skolan krossades klassrummets fönster och en riktigt vissen äng gick plötsligt i blom. Anastasia lyssnar dock inte så noga på Ida, för hon börjar höra märkliga ljud. Det är som sirensång, men Ida verkar inte höra någonting. Hon blir däremot förvirrad och irriterad över att Anastasia inte verkar lyssna på vad hon säger. När Anastasia berättar om ljuden som låter som sirensång blir Ida orolig. Än en gång uppenbaras ett mystiskt ljussken, den här gången mycket starkare än tidigare. Ida kan se inte någonting genom det starka ljuset, men Anastasia tycker sig se en jättevacker kvinna i ljusskenet. Som förtrollad börjar hon gå mot det starka ljuset, medan Ida står kvar och bländas medan hon försöker hindra Anastasia från att gå mot ljusskenet. I nästa sekund har ljusskenet försvunnit spårlöst och tagit med sig Anastasia till en helt annan plats i ett annat universum.

Ja, det var filmens prolog. Nästa torsdag (13 augusti) har vi casting kl 18:15 i Gubbängen på Getfotsvägen 26. Alla intresserade är välkomna att träffa oss då. Vi uppskattar dock om ni mejlar oss först så att vi vet hur många vi ska inräkna. Ni når mig på Elina_Viipurin.Kaunotar@hotmail.com eller så länkar ni er Facebookprofil och inväntar PM från mig eller regissören. Självklart kommer vi även att ha fler castingdatum, men nästa torsdag blir terminens första. Varmt välkomna!

Vill ni läsa mer om mitt fantasyintresse eller kanske mitt skådespelande? Titta då in på min blogg och lämna gärna en kommentar så att jag vet att ni läst inläggenSkämtar http://daughter-of-the-darkness.blogspot.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: