Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 3438 ggr
mindbender
11/11/14, 6:08 PM

Elantris

Har äntligen beställt en ny bok. "Elantris" heter den och är Brandon Sandersons debutroman. Något så ovanligt som en fristående fantasyroman. Vad läser ni andra just nu?

Annons:
Sehvrin
11/12/14, 10:44 AM
#1

Läser om lite manga (One piece) just nu i väntan på att Insurgent av Veronica Roth ska komma in till biblioteket. Påbörjade The Eyre affair av Jasper Fforde efter att jag var klar med Divergent (första delen i Roths serie), men kände att det inte var rättvist mot den medan min sinnesstämning var nån helt annanstans.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

mindbender
11/14/14, 1:46 PM
#2

Aha, hört Roth-serien nämnas många gånger, men vet inget om den. Är det SF? Trevlig helg allihop

Sehvrin
11/14/14, 4:51 PM
#3

#Dystopisk ungdoms-SF, så samma genre som Hungerspelen (och har vissa likheter med den serien). Jag har nu tagit mig igenom andra delen, Insurgent, och tyckte inte riktigt om den lika mycket som första boken. Den var dock fortfarande spännande och helt okej läsning som tog slut alldeles för fort (1,5 dag).

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

mindbender
11/17/14, 2:16 PM
#4

Där ser man, är själv helt insnöad på fantasy, särskilt high/epic som utspelar sig i en helt fiktiv värld :)

Ellociraptor
12/6/14, 11:57 AM
#5

Jag lyssnade på Elantis som ljudbok, vilket jag inte kan rekommendera för fantasynamn gör sig inte alltid bra när de läses högt. Men den var rätt nice ändå vill jag minnas!

Jag är på de sista femtio sidorna i Lies of Locke Lamora. Mkt spännande, men kräks lite över bristen på kvinnliga karaktärer.

Upp till toppen
Annons: