Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2431 ggr
Holbacken
2/22/14, 4:25 PM

Filmer

Nämn några sevärda filmer!

Regnbåge Yohanna & Kaninerna Regnbåge

http://holbackens.weebly.com/

Annons:
addapadda
2/23/14, 7:54 PM
#1

Hansel & Gretel

Alvsas
2/24/14, 3:57 PM
#2

Sagan om ringen, sagan om de två tornen, sagan om konungens återkomst & hobbit en oväntad resa, hobbit Smaugs ödemark😃

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Semper_Solus
4/4/14, 3:10 PM
#3

Now You See Me, Alla Marvel superhjälte filmer (Iron man, Captain America osv), Abraham Lincoln Vampire Hunter, Johnny English, Johnny English Reborn, 2 Guns, och jag vet att det inte är en film men Breaking Bad serien är nåt av det bästa jag nånsin sett! 👍

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

SchappisenWilton
5/1/14, 9:34 PM
#4

Narnia, de två första i alla fall

 Game of Thrones, även om det är en serie, ingen film

Sweeney Todd, inte mycket fantasy, men fortfarande en sjukt bra film och musikal

Fantomen på Operan, samma sak där, sjukt bra ickefantasy film och musikal

Sleepy Hollow, filmen med Johnny Depp och Christina Ricci är hyfsad, men serien som går nu är sjukt mycket bättre

Once Upon A Time, serie, bra. Har alltid gillar sagor och OUaT kombinerar alla tänkbara sagor och ger förklaringar till varför t.ex. den onda drottningen vill döda Snövit, hur Kapten Krok blev av med handen, och varför. Den första säsongen är lätt bäst, den sjunker lite under tredje säsongen, men det känns som om den håller på att bli bättre, igen.

Oz the Great and Powerful, inte en av mina favoriter, men okej

Snow White and the Huntsman, samma där, okej film, dock inget speciellt

Mortal Instruments, underbar! Älskar den! Det kommer två till, en nu i vinter och den sista kommer antagligen nästa vinter

Hobbit, de två första var bra. De är mer detaljerade än boken, men, det klart, om man ska göra tre filmer gånger två timmar på en barnbok. De ger bland annat orkerna ett riktigt syfte, de bara är inte där, som i boken, utan de har en anledning till att vara med, de är mer civiliserade.

Harry Potter, sjukt bra. Läste böckerna för ett par år sedan, självklart var de bättre än filmerna, men filmerna är fortfarande storslagna.

Eragon, hyfsad. Böckerna slår den med hästlängder, men det är fortfarande en hyfsad film.

Corpse Bride, mycket vacker film, mycket känslor. Fin film. Väldigt fin film. Jag såg den med min kompis för första gången och hon började gråta av den, jag gjorde dock inte det. Har hört flera som börjat gråta av den men förstår inte det sorgliga i den. Kanske det bara är jag som är okänslosam? Kan dock känna med Emilie "if I touch a burning candle, I can feel no pain" får mig att må dåligt av medkänsla.

Nightmare Before Christmas, bra film, väldigt bra. Den är glad och rolig samtidigt som den är känslosam och djup. Jag förstår inte hur Tim Burton lyckas med det, men det gör han.

Jag tittar inte så mycket på film längre, läser och skriver mer. De filmer/serier som jag faktiskt ser har jag en tendens att se om och om och om igen tills jag kan de flesta replikerna.

MVH

SchappisenWilton

Thaeri
5/1/14, 10:27 PM
#5

Tydligen har de gjort några miniserier eller om det var TV-filmer av ett par Discworld-böcker, tror det var Hogfather och Going Postal.

Jag har inte sett dem än så jag vet inte om de är sevärda, men jag tänkte leta reda på dem för jag är ett stort fan av böckerna🙂

Upp till toppen
Annons: