Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2583 ggr
Frida
9/13/13, 11:52 AM

Fantastic beast and where to find them

Grattis alla Harry Potter fans! Idag blev det officiellt att det kommer en spin-off film (och spel med mera) baserad på karaktären Newt Scamander som i Potters värld skrivit boken Fantastic beast and where to find them. Filmen ska ha samma namn som boken men exakt vad filmen ska behandla är ännu oklart. Det roliga i det här är att Rowling själv skriver manuset.

För mer info om det hela gör en sökning på "Warner Bros beasts" eller liknande så får ni upp massor med artiklar om nyheten. Här är några utvalda länkar att läsa:

Bleeding Cool

The Guardian

Några tankar och reaktioner? Bu eller bä?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
AnnaMoonshadow
9/13/13, 2:48 PM
#1

glöm inte att det är tänkt att bli en serie! Jag är försiktigt hoppfull ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Yelly Bean
9/13/13, 8:07 PM
#2

Det är awesome tycker jag! 🥳

[Memento Mori]
9/16/13, 12:12 PM
#3

Tyvärr så tycker jag det känns lite som en sell out för att tjäna lite extra men jag kommer självklart se serien och hoppas på det bästa. 🙂

Yelly Bean
9/16/13, 2:35 PM
#4

#3 Kanske det, men egentligen spelar det väl inte så stor roll vad orsaken bakom det är? De gör väl ett bra jobb de kan i vilket fall, och de vet att efterfrågan är stor. 🙂 Så tänker jag i alla fall. 🙂

[Memento Mori]
9/16/13, 2:55 PM
#5

#4 Vad jag menade var att de skulle göra ett halvkasst jobb eftersom de vet att serien troligvis kommer att bli såld ändå eftersom det finns så pass många som gillar Harry Potter vilket kan leda till att TV-kanalerna köper in serien och sen visar det sig att det är dålig/slarvig/bryter mot HP storyn. Alltså bara för att tjäna pengar.

Men som sagt, jag kommer kolla på den och hoppas den blir bra. 🙂

Yelly Bean
9/16/13, 5:20 PM
#6

#5 Jo, det är ju möjligt förstås… tänkte inte på det. Hoppas det blir bra! 🙂

Annons:
Frida
9/16/13, 9:10 PM
#7

Serie? Alla artiklar jag har hittat säger film. I längsta fall en serie av filmer. Men inte en serie som sådan…

Rowling har varit väldigt noga med manus och skådespelare innan och om hon nu är såpass inblandad att hon skriver manuset själv så har i alla fall jag förtroende för att det kommer bli bra.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

AnnaMoonshadow
9/17/13, 9:25 AM
#8

#7 nä, filmserie är vad jag förstått också ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
9/17/13, 8:33 PM
#9

eftersom förfataren själv e å skriver manuset så kan de väl knappast gå illa? Hon e ju skaparen för HP böckerna ju, jag tror nog hon är pålitlig till sin egen skapelse och till sina fans att det skall bli bra. Pengar kan ha en betydande roll? ja. Men inte behöver det leda till att filmen(filmerna) skall bli slarvigt ihopslängda.

Nä jag ser framemot dethär och jag  tror att de här kommer o bli intressant att se på¨när det är klart. + var det så att det skulle utspela i 1920-tals amerika? Det har jag läst i någon artikel. Nu e amerikanerna glada~

Make Pasta not War, Vee~

nottheonly
9/20/13, 4:10 PM
#10

🥳

Jinaum
9/26/13, 9:23 PM
#11

#9 Jo den ska hur som haver utspela sig före Potter tiden och Voldermorts härjningar eller var man skall kalla det så 20-talet är inte ett omöjligt tal.

Upp till toppen
Annons: