Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2207 ggr
Shanea
2013-07-25 23:19

Under the Dome

Har just sett två avsnitt av en ny sci-fi/fantasy serie jag tänkte tipsa om, Under the Dome. Serien är baserad på en bok av Stephen King (yaaay) och handlar om en liten stadi USA där en osynlig kupol plötsligt och utan förklaring sänker sig över staden, vilket omöjliggör kommunikation med omvärlden.

Har själv inte sett mer än två avsnitt så kan inte säga så mycket mer än så, men jag tycker spontant att serien känns välgjord med intressanta karaktärer och intriger. Skulle nog säga att det är övernaturliga inslag snarare än fokus på just fantasy, men tror det kan komma mer av detta i kommande avsnitt. Än så länge finns det fem avsnitt ute i USA.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Rachix
2013-07-28 16:16
#1

Har fått tips om denna serie, men inte lyckats få tag i nåt avsnitt än. Var ser du den?

Shanea
2013-07-29 22:33
#2

Jag laddar ner, men vore ju förvånad om det inte går att streama någonstans… Eftersom den går på CBS skulle jag rekommendera att kolla om de har någon form av playtjänst.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Halvdansken
2013-07-29 22:46
#3

Har boken och tyckte om den, lite annorlunda S.K eftersom den var "snabb". Han har ju det ofta med att vara ganska långsam i sina berättelser (i varje fall på äldre dar), men i denna var full fart från början.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Odd
2013-07-30 17:09
#4

#2 Det mesta från CBS hemsida är inte tillgängligt i sverige tyvärr =/

Läste om den här serien på IMDB för inte så längesen, har inte hunnit läsa boken än men tror att det bara är bra, de flesta Stephen King böcker brukar inte bli så bra på film.

Ska definitivt titta närmare på den här serien 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

nottheonly
2013-08-07 00:20
#5

Jag tycker serien är riktigt bra! 🙂
men jag har inte läst boken & jag läst många kommentarer om att serien inte är så lik boken, så många som läst boken verkar vara besvikna.. men så brukar det ju oftast bli faktiskt.

Upp till toppen
Annons: