Annons:
Etikett11-spel
Läst 2753 ggr
Shanea
5/27/13, 2:10 PM

The Elder Scrolls Online

Nu kanske vi inte har så många spelnördar härinne, men jag tänkte se om det fanns några andra som liksom jag följer uppdateringarna kring Elder Scrolls nya onlinespel? Här hemma hos mig och min sambo är det kort sagt superhypat, och vi har båda signat upp till Betan, fast än så länge inte fått testa någon del av spelet.

Det är alltså skaparna bakom bland annat Skyrim, Oblivion, och Morrowind som håller på att skapa ett onlinespel som kommer utspela sig i samma värld som de tidigare spelen. Som jag förstått det försöker de skapa ett spel som kan uppskattas både av de som endast spelat deras tidigare singleplayer spel, och de som helst spelar onlinespel. Nedan har ni en introduktion till spelet som förklarar det mesta. Jag tycker själv att världen de skapat verkar ganska fantastisk.

Nu önskar jag bara att vi kunde få ett realeasedatum och att spelet faktiskt kunde komma ut någon gång också :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
felixhaljeskog
5/27/13, 2:14 PM
#1

Jag är är riktigt taggad inför det spelet, börjar bli lite tråkigt med Skyrim nu när man har klarat nästan allt, så tycker detta kan släppas snart, fast hoppas de blir till vintern så man slipper sitta inne på sommarn! 😃

Tråkigt att dom inte kommer ha drakar med dock..

Shanea
5/28/13, 9:12 PM
#2

Kul att höra! Får erkänna att jag aldrig riktigt spelat igenom några av de andra spelen ordentligt tyvärr, Skyrim spelade jag riktigt mycket ett tag, men sen så hanns det inte med och tycker det är så svårt att komma in i spelet igen när man gör ett uppehåll… Och har börjat om lite väl många gånget ^^ 

Nä, jag tror det kommer till vintern i bästa fall typ, eftersom det fortfarande inte finns ett realease date. Hoppas på att få spela lite på betan någon gång snart i alla fall! Har du signat upp dig? :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


felixhaljeskog
5/28/13, 9:16 PM
#3

#2 Nej det har inte jag heller, har bara spelat Skyrim, tycker dom andra inte verkar så bra, är lite va en grafiknörd som gillar detaljer i spelet.
Ja det är ju det, själv har jag tagit bort det helt och hållet från datorn men det kommer nog upp igen till vintern!

Ja får hoppas! Nej, verkar som att det är så många som gör det, så jag skippar hehe

Biadora
5/29/13, 7:23 PM
#4

Jag ser fram emot det. Dock har jag ett par andra fantasy-MMOs att prova under tiden.. inte för att jag har tid varken för dom eller mina 'vanliga' spel för närvarande.
Skaffade Skyrim för kanske tre månader sedan men har bara hunnit spela ~4h timmar in i spelet än (och fastnat x/ Vilket dödar spelivern en del).

Har nån gammal multiutgåva av.. Morrowind tror jag det var, med alla expansioner. Men kom inte så långt i det heller pga tidsbrist.
Det äldsta i serien som jag har provat är Daggerfall. Tror det är i samma serie iallafall.. men kan vara en annan serie. Men det är ett charmigt gammalt spel.

felixhaljeskog
5/29/13, 7:40 PM
#5

#4 vad är det du har fastnat med? :P

Biadora
5/29/13, 7:58 PM
#6

#5 Inser jag svarade på fel grej.. Mja, försöker ta mig fram i Skyrim till något shrine för, om jag fattat det rätt, lära mig mitt första drak-rop.
Är nääästan framme.. men ska förbi ett istroll som dödar mig lätt som en plätt.
Är inte så sugen på att gå hela vägen tillbaka till stan o gå runt o döda vargar eller nått tills jag blir bättre level.

Annons:
felixhaljeskog
5/29/13, 8:11 PM
#7

Jaha du ska upp till dom där grey beards ? hade också problem med trollet, men ett tips är att rida på en häst ;)

Shanea
5/29/13, 9:24 PM
#8

#6 Ååååååååååååh, istrollet, vet precis vad du pratar om :P Det där istrollet känns galet obalanserat, med första karaktären försökte jag nog döda det minst 20 gånger, med en annan karaktär som använde eldbollar dödade jag den på första försöket.

Men ett annat tips är att det går att ta sig upp andra vägar, man kan undvika istrollet helt tror jag, eller så kanske jag körde med felixhaljeskogs teori, att försöka springa tills han tappar intresset. 

Jag råkade för övrigt ut för samma sak i Oblivion, försökt oändligt antal gånger med flera karaktärer, men fastnar första gången man får in i den där andra dimensionen och bara dööör… Då tappar man lusten till slut.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Shanea
5/29/13, 9:26 PM
#9

Så jag hoppas faktiskt på att ESO inte ska vara riktigt så utmanande :P

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Biadora
5/30/13, 9:41 AM
#10

Tack för tipsen.

Får prova o se om jag kan gå runt nästa gång jag kör lite.
Har inte sett till några hästar hittills så antar jag är lite för vek/fattig för att ha råd med en än.

Köpte ner expansionen där man ska kunna skaffa hus till dom så det ser jag fram emot. ^^

felixhaljeskog
5/30/13, 12:48 PM
#11

#10 Häster finns utanför alla stora städer, som t.ex. Riften, Whiterun, Solitude, Markarth m.m. och du kan sno hästen om du vill det hehe

Shanea
5/30/13, 4:23 PM
#12

Biadora, får man fråga vad det är för andra fantasy MMO:s du tänkt pröva? :) Jag spelade rätt mycket WoW under några månader, sen svalnade intresset och då tyckte jag inte det var värt att betala månadskostnaden, men skulle gärna pröva lite andra fantasy MMO.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Biadora
6/2/13, 1:06 PM
#13

#12 Jag tror jag provat 'alla' stora som är gratis. x) Har 6-7st MMOs just nu som jag hoppar mellan då jag hinner sitta ner och spela.
Egentligen är jag värdelös på onlinespel då jag är för blyg för att skaffa vänner. Men jag försöker iallafall..

Dom jag provar just nu är Neverwinter (som jag tycker är ok men..) och igår kom jag in i Dragons prophet för första gången -hade betakey men pga tidsbrist har jag inte kunnat prova förrän nu då det är öppen beta. Och även om det är standard mall fantasy MMO har jag stora förhoppningar -man tämjer drakar o har som pets o riddjur!! (Gotta catch them all ;) )). Gillar även craftingsystemet där, det lilla jag har sett. Gillar att bygga saker i mina spel. :P

Vad spelade du själv för något i WoW Shanea?

-kan tillägga att jag har fått höra att TERA blivit gratis nu. Tittade på det spelet men blev inte av att jag provade pga månadsavgiften.. och att jag tycker karaktärerna man kan spela är för porriga. :(

Annons:
Shanea
6/2/13, 9:01 PM
#14

Neverwinter har jag också prövat, och det är egentligen det ända som jag fastnat för sedan WoW… Faaaast inte tillräckligt mycket för att faktiskt fortsätta spela det aktivt :P TERA prövade jag också, i typ tio minuter, som spel funkade det helt okej, men jag hade också problem med de lite väl översexualiserade karaktärerna… Just nu håller jag på att pröva Lord of the Rings Online, vilket känns rätt okej. I WoW spelade jag alldeles för många karaktärer, men mina favoriter var en pandaren rogue, och en human monk :)

Det jag i allmänhet saknar som jag hoppas kommer finnas mer av i ESO är fokus på en vettig story där man faktiskt känner sig lite mer uppslukad av själva historien, istället för standardquesten, gå dit hämta fem sådana, och döda tre sådana, där man till slut slutar läsa vad det handlar om… WoW tycker jag är en av de värsta jag prövat när det gäller detta, men eftersom det var det jag prövade först har jag däremot svårt att hitta spel som lever upp till det rent stilmässigt, även i menyer och layouter typ. Dragons Prophet lät spännande!

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Biadora
6/3/13, 2:28 PM
#15

DP är inte särskilt nyskapande vad det gäller questerna, men vid det här laget förväntar jag mig inte alltför mycket i det avseendet av MMOs.
Min kompis fick mig att prova Star Wars MMOet (är inte så mycket av en fan av den genren). Har för all del bara spelat en karaktär upp till nivå 7 eller så, men tycker att i nybörjarzonen var det väldigt mycket egen-historiska uppdrag.
Förutsätter att det blir mer generellt ju mer ut i världen man kommer, eftersom biten jag spelade var enkel att spela som ensam spelare men kanske något för dig att prova om du vill?

Sitter just nu o skriver upp mig för ESO-betan. Är säker på att jag redan har skrivit upp mig men eftersom jag glömt vad jag hade för inloggning ..

Shanea
6/4/13, 9:22 PM
#16

Jag har ju också lite svårt för sci-fi spel, Star Wars filmerna i all ära liksom, men aldrig varit så sugen på att spela det som spel :) Men kul om de lyckats med det i alla fall.

Kul! Jag är också uppskriven på betan, men de hör ju aldrig av siiiig… Egentligen är det inte oväntat förstås, förväntar mig att om jag får en inbjudan så lär det väl vara i slutet när de tar in större grupper, men kan inte låta bli att kolla mejlkorgen för jämnan ändå :) Ni får hojta till i fall någon faktiskt skulle få spela betan.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


denstore
6/9/13, 11:11 AM
#17

Även om det kanske inte är traditionell Fantasy, så är Fallout 3 och Fallout New Vegas väldigt roliga, och uppbyggda runt samma spelmotor som Oblivion/Skyrim. Rekommenderas, inte minst på grund av att de innehåller en rätt cynisk humor, och ganska många olika sätt att lösa problemen.

Odd
6/10/13, 11:28 PM
#18

Elder scrolls online ser skit intressant ut, men kommer nog aldrig att kunna spela det, min dator kraschar nästan bara pga videon xD Och hela det här mass-server låter väldigt laggigt, det+grafiken kommer nog sätta käppar i hjulet för många människor.

Har Skyrim men har inte kunnat spela på ett bra tag pga fel med datorn, får bluescreen så fort jag startar det >< Sen har jag tröttnat på det, döda samma saker om och om igen själv är inte riktigt min grej, så nu leker jag bara runt med mods när jag är på det humöret.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Shanea
6/10/13, 11:45 PM
#19

#17: Fallout 3 är det faktiskt flera som har rekommenderat att jag ska spela, just efter att jag förklarat vad för sorts spel jag tycker om, och det dyker upp så ofta att det börjar kännas som ett måste :-) Det jag är rädd för är att jag ska behöva springa omkring med någon form av skjutvapen, suger på alla former av skjutvapen som inte autosiktar.

#18: Att datorn inte ska kunna klara av spelet är jag lite rädd för jag med, spelar på en liten laptop liksom, fast hittills har den lyckats klara av allt jag kastat på den trots att det inte vara det jag hade åtanke när jag köpte den. Nu har jag peppat så mycket så vet inte vad jag gör då, hoppas att jag fått ett riktigt bra jobb tills det släpps och kan köpa en speldator kanske?

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


denstore
6/11/13, 7:24 AM
#20

#19 Tja, det är inga större problem med siktandet och liknande i fallout. Det är ju ett rollspel, så du blir bättre beroende på dina värden, inte bara snabbhet med mus och tangentbord. Dessutom finns VATS-läget, som är något av ett pausat läge för strid, där man får upp procentchanser för att träffa. Mycket funktionellt. Man kan dessutom spela hela spelet utan skjutvapen, även om jag tycker det är lite besvärligt. Jag gillar inte att släppa motståndet för nära…

Annons:
Shanea
6/11/13, 11:25 AM
#21

Nu under E3 så släpptes en ny trailer tillsammans med nyheten att ESO även kommer till Playstation 4 och Xbox One. Det stod att den nya trailern skulle vara en Gameplay trailer, men det var inga många sekunder gameplay i den…

Det som däremot var lite spännande var att det stod att spelet skulle komma våren 2014. Så om ett år. Hade väl egentligen inte förväntat mig att det skulle komma så mycket tidigare, men kan inte hjälpa att vara lite besviken ändå.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Odd
6/11/13, 2:53 PM
#22

Sjyst, kommer släppas till Mac också, kommer kanske kunna spela det på min mini.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Biadora
6/13/13, 10:22 PM
#23

Alltid trevligt att få ett preliminärdatum på ett spel. :)
Sen kanske det är lite strategi också? Det kanske inte är såå smart att släppa ett spel precis samtidigt som ny-släpp av två stora konsoler?
Men om det släpps till våren.. kanske till vintern borde man ha en chans o komma in i betan. ^^
(De enda betor jag har spelat på har varit relativt nära innan släpp. Antar jag är inte 'hardcore' gamer nog att bli vald till dom tidiga beta'sen).

Biadora
6/17/13, 5:34 PM
#24

Jag läser att tESO ska komma till både PS4 och XboxOne. Kanske gamla nyheter för er andra?

Funderar faktiskt på att skaffa en konsol så får se om jag kanske skaffar det som konsolspel om jag nu inte får någon beta inbjudan. ^^

Upp till toppen
Annons: