Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1577 ggr
Shanea
2013-05-26 16:55

Trudi Canavan

För ett tag sedan var jag på jakt efter lite ny episk fantasy, efter att ha läst flera av (enligt mig) klassikerna, så som Robert Jordan, David Eddings och Robin Hobb och hittade The Black Magician Trilogy. Första boken i serien tyckte jag var onödigt seg, men väldigt välskriven och behaglig att läsa och i slutet var det trots allt ganska spännande, så jag fortsatte att läsa. Nu har jag precis läst ut sista boken i serien och har varit sådär galet uppslukad som jag inte varit på flera år. Och nu är jag i den där perioden när man precis läst ut en bok och inte riktigt förstår vad meningen med mitt riktiga liv är nu, jag är ju liksom fortfarande kvar i boken, som tog slut. Sörjer både bokens slut och själva slutet.

Någon annan som läst denna serie och blivit uppslukad? Kanske rentav vill diskutera vad de tyckte om slutet så jag får lite utlopp? Eller annars, någon som vill dela med sig av vad de brukar göra när en bok som man varit helt uppslukad av plötsligt tar slut?

Upptäckte att det finns fler böcker som utspelar sig i samma värld dock, suuuugen.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Frida
2013-05-29 21:28
#1

Jag gillade trilogin men har inte läst någon av de andra böckerna i vare sig den serien eller några av hennes andra. Var också väldigt uppslukad mot slutet men tycker att det slutade lite väl klyschigt?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: