Annons:
Etikett09-musik
Läst 2264 ggr
[luneri]
2012-11-04 12:54

Summoning

Jag lyssnade igenom musik på Youtube och kom fram till detta bandet:

http://www.youtube.com/watch?v=rj4jj7aKZXA&NR=1&feature=endscreen

Vad jag hört änsålänge låter det riktigt bra, Någon som lyssnar på dem eller denna typ av musik?

Kom gärna med tips på andra band i (fantasy)genren ni gillar! :)

Annons:
Shamandaliex
2012-11-04 19:59
#1

Jag gillar med Summoning men har faktiskt inte hittat något annat band som liknar dem :O Borde finnas flera kan man tycka.

Soul Wandering och Mirkwood är bra låtar enligt mig ;)

Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!

- Fantasygrottan

[luneri]
2012-11-06 10:03
#2

De ska jag kolla efter!

Hittade ett annat band som heter Agalloch. Gillar att låtarna är såpass långa.

[luneri]
2012-11-14 20:04
#3

Hittade ett annat band som heter Wintersun som har fantasytema. Påminer lite om Nightwish, men låter ändå helt annorlunda. riktigt bra musik. Rekommenderar att lyssna på sons of winter and stars.

Shamandaliex
2012-11-23 13:09
#4

Förutom Wintersun så finns även Vintersorg, lite tyngre, Sonata Arctica som är lite mer melodiska och gillar man Nightwish finns ju även Within Temptation (första skivan är mest fantasy enligt mig) och Lunatica…

Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!

- Fantasygrottan

JLNordin
2012-12-09 20:16
#5

Nu har jag inte kollat upp Wintersun, Vintersorg eller Sonata arctica, och bara lyssnat lite på länken som lades upp (som verkade riktigt bra), men nightwish och within temptation lyssnar jag på. Men jag kan tänka mig att det inte bara är texterna ni tänker på utan också hur musiken spelas? Isf skulle jag kanske rekomendera två band, de kanske inte är jätte fantasy men ena är keltisk musik och andra ganska dramatisk- Eluveitie och Epica. Vet inte om ni hört dessa band men det är riktigt skön musik enligt mig ;)

[luneri]
2012-12-10 15:03
#6

Jag brukar lyssna på allt inom musiken, både hur instrumenten spelas och sången.

Tack för tipsen! Jag har hört lite av Eluveitie, men var inte riktigt i mitt tycke. Ska kolla upp Epica :)

Annons:
JLNordin
2012-12-12 18:48
#7

Okej ;) Gör så !

Upp till toppen
Annons: