Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 3329 ggr
Aribigga
9/8/12, 10:29 AM

Draksmycken

Lite OT kanske men jag undrar om någon av er vet var man kan hitta snygga smycken i form av drakar. Helst halssmycken. Det är till mitt syskonbarn som ska döpas i oktober och hon är ju född i drakens år så jag tänkte det kunde vara lite fräckt med ett halssmycke i form av en drake :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
Frida
9/9/12, 4:52 PM
#1

Tyvärr är det lite ont om snygga draksmycken (i mitt tycke). Men jag hittade en sida nu när jag Googlade som hade helt ok avbildningar av drakar. Har aldrig handlat något från sajten i fråga så vet inte hur tillförlitliga de är.

Häng- och öronsmycken

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Aribigga
9/9/12, 7:12 PM
#2

De var riktigt fina, jag har också googlat en massa med varierande resultat. Dessa har jag dock inte sett innan, tack för hjälpen!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Shanea
9/10/12, 4:59 PM
#3

Tradera är värt att kolla också, då kan man ofta fynda riktigt billigt, gjorde en snabb sökning med detta resultatet :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Frida
9/10/12, 5:54 PM
#4

#3 Nu är jag lite sur på dig. Du kan ju inte hitta så fina saker och berätta om det när jag inte har möjlighet att köpa dem! Flört

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Aribigga
9/10/12, 6:38 PM
#5

Där fanns också en massa fint, tyvärr har jag aldrig riktigt förstått mig på tradera så jag sökte aldrig där. Hittade dock ett väldigt sött smycke som jag funderar på.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Shanea
9/10/12, 6:57 PM
#6

#4 Haha, förlåt så hemskt mycket :P

#5 Jag har varit där själv, men det är mycket enklare än det verkar faktiskt och det finns ett jättebra liten hjälpguide någonstans :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Aribigga
9/14/12, 4:01 PM
#7

Hjälp nu har jag köpt från tradera! Ska bli spännande att se vad som kommer :) Det var ju inte så hiskeligt dyrt så jag tänkte att jag kunde lika gärna chansa. Verkar vara riktigt svårt att hitta smycken i form av drakar häromkring, ska man beställa är de jättefula…

lurvponnyn.vimeddjur.se

Shanea
9/14/12, 11:59 PM
#8

Grattis! Jättebra sida, går att hitta billiga saker och tycker sidan är ganka okomplicerad när man väl kollat upp hur det funkar, sett andra weird sidor där man ska betala varje gång man lägger ett bud eller sådana grejer… hoppas du är nöjd, får man fråga vad det blev för något?

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Aribigga
9/15/12, 12:11 AM
#9

Ett jättesött hängsmycke i silver, kan lägga upp en bild sedan när det har kommit. Om det inte passar som doppresent så kan jag alltid använda det själv ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

Aribigga
9/22/12, 9:32 AM
#10

Gah vad svårt det ska vara, jag har letat runt i varenda butik som jag har kunnat komma på i de närmsta städerna men inte hittat något. Eller jo, en ful drake utan svans och en som var fin på framsidan men platt på baksidan.

Jag fick hem smycket från tradera och det är väldigt fint, men frågan är om det är fint nog för en doppresent? Min mobilkamera tar bara en väldigt suddig bild så tyvärr så blir det ingen.

Så jag håller fortfarande utkik om någon har något tips, eller ett snyggt smycke ni kan tänka er att sälja.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Shanea
9/22/12, 3:11 PM
#11

På tradera finns ju allt möjligt, från skräp till riktigt dyrbara och fina smycken, så du får väl försöka avgöra själv :) Min tanke är att om det ändå var en drake du var ute efter så känns det som du ansträngt dig för att vara lite mer personlig, istället för att man köper ett smycke "bara" för att det är fint, så länge det ändå ser välgjort ut liksom, man vill väl gärna inte ge något i plast eller så ^^

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Aribigga
9/23/12, 3:56 PM
#12

Jo jag visade det för mamma och vi bestämde att det fick bli det, det är väldigt sött ju. Köpte en fin kedja till också. Fast hon i affären tyckte nog att smycket var sådär ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Sweetdelight]
10/9/12, 2:20 PM
#13

http://www.swedenrock-online.se/alchemy-gothic-coeur-sauvage-halsband/art_802808/

Där inne har de med en och annan drake. :)

De hade fler förr dock.

Annons:
Upp till toppen
Annons: