Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2788 ggr
Frida
7/9/12, 1:35 PM

Oväntade subkulturer

My little pony var en av mina favoritserier jag jag var liten och jag har hur mycket leksaker som helst kvar - ponnysar, slott, hopphinder…

Men jag har ännu inte sett den nya versionen av My little pony som kom 2010. Det har däremot en annan, väldigt otippad, grupp människor: unga män. Här kan ni läsa mer om bronies!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
MissInAction
7/10/12, 4:54 PM
#1

Åh <3 Jag blir så glad av att läsa det här Skrattande
Har själv inte tittat på serien, bara sett någon sekund, men jag älskade My Little Pony när jag var liten. Och jag tycker fortfarande att de är vansinnigt söta. 

Det kanske är dags att jag börjar titta på detta också, jag tror att chansen är stor att jag fastnar! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Geru
7/11/12, 11:30 AM
#2

Haha, den där kulturen är awsome… Verkligen.

Den nya "My little pony" är annorlunda från den gamla har jag hört.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Frida
7/11/12, 4:59 PM
#3

#2 Ja den är väldigt annorlunda. Lite därför jag inte har vågat titta på den ännu.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Paimon
7/13/12, 2:45 PM
#4

Har sett dom två första avsnitten och dom var ganska roliga faktiskt. Det är som kompisen sa "det är extremt enkelt upplägg, inga konstiga plottwists, inte massa saker att hålla koll på utan man kan bara sätta sig, titta och slappna av."

Sehvrin
7/14/12, 9:37 PM
#5

Jag tycker det är väldigt sött och känns väldigt ovant att killar gillar den typen av serier. Men nån gång ska ju vara den första och jag tycker det är väldigt kul att så många killar tycker om MLP: FIM. Jag skulle vara lite av en hycklare om jag tyckte annorlunda eftersom jag är en vuxen tjej som gillar serier riktade till tolvåriga killar :P Däremot förstår jag inte riktigt vad som är så bra med Friendship is Magic. Såg ett par avsnitt och tyckte inte att den var mer än okej. Men världen skulle ju vara en väldigt tråkig plats om alla hade samma smak ;)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

robobengt
8/9/12, 8:30 AM
#6

MLP:FiM är fantastiskt roligt. Kan man inte ha roligt åt det så är det trist. Däremot är åtminstone första säsongen väldigt ojämn så om man vill ge sig på det ska man inte sluta titta bara för att det kommer något avsnitt som bara är sådär.

Annons:
Biadora
5/1/13, 4:06 PM
#7

Jag har aldrig sett den gamla serien (gick på fel kanal har jag för mig. 4an eller 5an eller hur var det?)
Men jag har sett säsong 1 av nya serien och gillar den skarpt.
Inte fullt lika förtjust i säsong 2 men har bara sett 2 avsnitt av den än..
Vad jag har hört ska det komma mer o mer vinkningar till andra serier, tex Dr Who, i senare avsnitt.. ska bli kul o kolla om jag kan fånga upp dom referenserna.

robobengt
5/2/13, 7:09 PM
#8

Galet. Första två episoderna från säsong 2 är ju smockfulla av referenser till Star Wars och Star Trek. Hur kan man inte tycka att det är fantastiskt? :p

Upp till toppen
Annons: