Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2443 ggr
Äpplet
2012-07-05 15:55

Vad är Fantasy för dig?

Hej! Jag undrar hur ni ser på "Fantasy":) Skriv gärna en komentar. Jag ser det som övernaturliga varelser som tex. Alver, trollkarlar, drakar, troll och orcher

Annons:
Thaeri
2012-07-05 16:32
#1

När det innehåller saker som bryter mot våra naturlagar (magi till exempel), utan att låtsas som att de inte gör det.

Och det försöker heller inte låtsas som att det är i vår egen verklighet, utan även om berättelsen utspelar sig i den verkliga världen blir det mer som en annan version av vår värld.

Äpplet
2012-07-07 16:58
#2

#1 Jag tycker att du har helt rätt :)

Yelly Bean
2012-07-08 21:53
#3

Fantasy för mig behöver inte alltid vara massa övernaturliga väsen av olika slag som flyger (eller krälar, för den delen) omkring. Fast jag har inget emot det, älskar drakar och vargar t ex. :D Älskar när det är i en forntida miljö, tycker att fantasyelementen passar in bättre då. Jag har i alla fall lättare att tro på övernaturliga saker i en sån miljö än nutid, för då tänker jag ibland att det inte funkar så. ^^

Gillar också när förföttare beskriver sina saker som självklara, och inte förklarar en massa "så här går det till och så här är det". Utan att de bara skriver som om den världen han/hon målar upp är fullt normal och naturlig. :)

Upp till toppen
Annons: