Annons:
Etikett07-lekar-tävlingar
Läst 2462 ggr
Wolfeh
6/8/12, 1:27 PM

Fantasy Roll! :D

I skuggornas djup i landet Felisca lever onda varelser. Gråalfer, demoner och onda andar. Men i de magiska skogarna på jordytan lever de andra varelserna. Enhörningar, vargar, hjortar, alver och allt möjligt. Men ibland händer det att en och annan demon eller skugga tar sig ut ur skuggorna och skapar sjukdom och oväder. Det är därför Ultratruppen finns. En trupp med modiga varelser som skickas ut för att driva tillbaka de onda krafterna.

Det här är ett fantasyroll för 7 personer. Är det fullt; tjata inte, för jag är inte tålmodig. De rollerna som finns är:

Alv:

Magisk varg: Wolfeh

Spöke:

Ängel:

Häxa:

Enhörning:

Drake:

Mall:

Namn:

Ålder:

Utseende:

Bra egenskaper:

Dåliga egenskaper:

Bakgrund (frivilligt):

Övrigt:

Rollspelet börjar när minst 3 personer är redo.

~Without the wolf, man had never learned about the comunity~

Annons:
Wolfeh
6/8/12, 4:20 PM
#1

Kom igen! Rynkar på näsan

~Without the wolf, man had never learned about the comunity~

Shanea
6/13/12, 11:30 PM
#2

Du kanske skulle kunna förklara vad ett fantasyroll är? :) Vet själv att jag inte alls har full koll på hur det funkar, och folk är säkert lite blyga när de inte vet vad de ger sig in på eller hur reglerna ser ut. Är det lite som en skrivstafett eller mer som ett litet rollspel? Skulle nog själv absolut kunna vara intresserad!

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Wolfeh
6/14/12, 1:30 PM
#3

Ja visst! :) Ett roll är ett sätt att skriva en slags berättelse till sammans. T.ex så säger vi att Anna skriver: "Sofie (Den person hon har hittat på och styr) betraktade det färska spåret och bestämde sig för att följa det." Och sedan kanske Tilde skriver: "Lexy, den vita räven kände på sig att någon spårade henne och skyndade sig vidare genom skogen."

Förstår du nu? :)

Det är inte så lätt första gången, men man lär sig rätt fort. Och den här "mallen" är den man skriver om sin rollfigur i. Så att de andra rollarna vet vem de har att göra med. Hoppas att ni alla förstod! :D

~Without the wolf, man had never learned about the comunity~

adirf1
6/23/12, 9:01 PM
#4

Haha, förlåt men handlingen låter lite som mitt förstaa roll jag skapade för säkert 4 år sedan^^ Jag vet inte hur pass höga krav du har samt hur van du är. Vet du hur många teckan det brukar ligga på?
Förlåt om jag framstår som kinkig men klarar inte av roll där man bara skriver typ två meningar i var inlägg :/
Meen jag kan testa att rolla med dig, jag måsta komma igång igen då jag förmodligen är lite ringrostig & inte mäktar med att komma tillbaka till mina gamla kamrater.

Namn: Selfeira Willwynn

Ålder: 64 år.

Utseende: Hon är en smäcker graciös wyvern med utmärkande lång smal svans samt vingar som i storlek borde tillhört en större drake.
Hennes fjäll går i vitt med svaga skiftningar av himmelsblått, främst på undersidan av hennes vingar. I solen kan man även se hur de blänker likt pärlemor. Hennes ögon är klarblå med strimmor av isblått.

Personlighet: Hon är av det slag som hugger först frågar sedan, en egenskap hon jobbar på att bättra. För övrigt kan hon vara mycket mild till sinnet men i stressade situationer har hon lätt för att fatta förhastade beslut, på gott & ont. Hennes temprament sviktar & i slutändan kan hon vara mycket egoistisk till sin handling.

Bra egenskaper: Tack vare de extremt stora vingarna fördas hon snabbare än de flästa av sin egen sort, hennes svans är trotts sin smärthet välmusklad & stark. Vid hennes svanstipp sitter en giftgadd vars gift kan paralysera de flästa av varelser.

Dåliga egenskaper: Väl på marken är hennes vingar otympliga & har lätt för att släpa i marken.

Får vara bra för stunden^^
Ps, du har själv ingen mall?

Äpplet
7/5/12, 4:01 PM
#5

Jag vill vara med jag vill spela ängel eller alv :)

Upp till toppen
Annons: