Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2514 ggr
Gronstedt
2012-05-24 09:51

A Song of Ice and Fire

Nu verkar det som om slutet närmar sig! Det börjar annonseras att det ska komma en uppsättning av HELA A Song of Ice and Fire, så då borde man väl sknart kunna få tag i de sista delarna. Vad jag sett ska den uppsättningen bestå av 7 böcker: 
A GAME OF THRONES
A CLASH OF KINGS
A STORM OF SWORDS, 1: STEEL AND SNOW
A STORM OF SWORDS, 2: BLOOD AND GOLD
A FEAST FOR CROWS
A DANCE WITH DRAGONS, 1: DREAMS AND DUST
A DANCE WITH DRAGONS, 2: AFTER THE FEAST

Nu har jag redan alla till och med A Feast for Crows, så det är bara de två sista som saknas. MEN samtidigt kan man köpa en volym som heter bara A Dance with Dragons, och som annonseras som den femte i serien. Innehåller den båda de sista delarna, tro? Obestämd

Annons:
Thaeri
2012-05-24 14:14
#1

Ofta blir det så att man delar upp det som är en fysisk bok i inbunden form till två i pocket om den är väldigt tjock, men den räknas fortfarande formellt som en bok.

Den utgåvan du har tittat på innehåller alltså fem böcker, men med nummer tre och nummer fem uppdelade i två delar var, den utgåvan jag har lånat från min bror gör det inte utan A Storm of Swords är bara en fysisk bok i den (han köpte dem för några år sedan så det paketet innehåll bara de tre första böckerna).

Pratar man om sju böcker inkluderar man även de ännu icke färdiga The Winds of Winter och A Dream of Spring.

Gronstedt
2012-05-24 14:22
#2

#1: Ah. Jag visste väl att det inte kunde vara så att slutet närmade sig ännu Rynkar på näsan. Att inte den mannen kan pallra på lite …

maltemus
2012-05-24 17:32
#3

hoppas han inte dör innan den är färdig skriven

Varga
2012-06-02 13:21
#4

#2
Hm, frågan är om man vill ha samma kvalitet på böckerna eller om man vill ha dem snabbt ;) Det tar längre tid än man tror att skriva en bok..

denstore
2012-06-02 13:47
#5

#4 Problemet är väl att vissa av de tidigare böckerna gick betydligt snabbare, och att man kan bli lite irriterad över att han sitter på sin blogg och tjatar amerikansk fotboll istället för att jobba med böckerna!:)

Varga
2012-06-02 14:55
#6

Njah, kanske har han en inspirationssvacka? Att vara författare är ett jobb som allt annat när man tjänar pengar - om han vll titta på fotboll får han titta så mycket han vill på fritiden, vilket troligtvis är det han gör :)

Annons:
denstore
2012-06-02 15:20
#7

Den inspiriationssvackan har varit jobbig. Tiden mellan de två senaste böckerna var 6 år.

Frida
2012-06-02 15:54
#8

Så länge det inte blir som en viss författarinna som skriver om grottfolk. Tolv år mellan fjärde och femte boken och sedan ytterligare nio år för att skriva den sjätte Obestämd

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
2012-06-02 16:07
#9

Skillnaden är väl att Martin har haft rätt allvarlig cancer. Många av fansen är ganska oroliga att han ska lämna serien oavslutad. Låter kanske lite okänsligt, men han får fasen rappa på nu! Och hur kul vore det? Ett livsverk utan slut?

Varga
2012-06-12 16:39
#10

Då får man hitta på ett eget slut ;)

Mantissa
2012-06-27 19:36
#11

Hoppas han får ha hälsan. Men inte för böckernas skull i första hand. Fansen blir knappast helt nöjda bara för att han gör färdigt A dream of spring. Det enda defenitiva slutet skulle väll vara att alla karaktärer man fått följa dör (iofs inte helt omöjligt med tanke på den takt som de avverkas på).

Arny
2013-01-11 16:49
#12

Är ni alla så duktiga och läser dom på engelska? Jag läser dom på svenska och är inne på Drakarnas dans nu. Tycker den är lite seg nu, man har ju helt klart sina favoriter och då vill man bara läsa om dom =) Sen önskar jag att de stackarna kunde få  lite lycka och välgång nångongång. Är ju mest elände!

[Zorita]
2013-01-12 00:12
#13

Mitt enda problem med att det tar sån tid är att han drar ut på det hela så mycket. Det händer ju inte mycket direkt mot slutet och nu börjar det kännas som Robert Jordan. Hoppas det inte slutar likadant Obestämd

#12 Ja jag läser på engelska Glad Håller med, den boken var lite seg tyckte jag.

Annons:
Driva
2013-02-09 16:12
#14

Jag har hört att han har blivit sur över fansen tjat och då dragit ut på tiden med böckerna på ren pintjiv…

Besök min blogg: http://bumpi.se

Yelly Bean
2013-02-11 07:45
#15

#14 Men vilken surgubbe!  Om det var jag som skrev dem så skulle jag bara blivit glad om någon uppskattat det och jobbat ännu hårdare. ^^

Upp till toppen
Annons: